Min första tatuering

Sedan jag skrev senast har vi bland annat haft myskväll på balkongen med vin, besökt köpcentrumet Rajalla, åkt runt i bilen med hög musik i Finland, festat, varit på finska krogen Umparii, träffat massa vänner, utforskat ställen utanför Haparanda, varit till Stenåldersbyn långt ut i skogen, tittat i affärer i Finland och det bästa vi gjort hittills var igår då jag och Nadja tatuerade oss.

Jag är jättenöjd med den och tänkte lägga in en bild här en annan dag. En handledstatuering som jag länge velat ha. Att tatuera sig där gjorde ont,- det kändes som att en blyertspenna drogs igenom huden. När den var klar kände jag hur glad och stolt jag var över mig själv med tanke på min nålrädsla och att det gjorde så ont.
Direkt efter att den var klar kunde jag med garanti säga att jag redan börjat planera min nästa tatuering.

Morgoninlägg från Haparanda

Gårdagskvällen bjöd på ett besök till ABC igen, sedan åkte vi runt med bilen och musik i Tornio i Finland. Det var jätteroligt, jag skrattade så mycket att tårarna rann och maskaran blev utkladdad överallt.

Innan bilturen satt vi en stund på balkongen, pratade en massa och planerade lite inför den här veckan vad vi skulle hitta på för roligt. Nu är Nadja på jobbet medan jag ligger i sängen fortfarande framför två misssade big brotheravsnitt. När Nadja slutat ska vi hitta på något roligt tillsammans,- mer om det senare.

Helgen

I lördagsmorse kom jag äntligen fram till Haparanda efter den långa resan. Först blev det att åka hem till Nadja för att lämna packningen och se hennes nya lägenhet. Därefter blev det en promenad, bara att umgås och träffa vänner.
Vid eftermiddagstid åkte vi till Luleå där vi skulle på examensfirande för Nadjas kompis och det blev att sova över en natt. Igår åkte vi tillbaka till Haparanda och blev bjuden på middag med efterätt hos hennes föräldrar. Kvällen bjöd på en kvällsfika på ABC i Finland.

Idag har vi tillbringat några timmar i Finland genom att kika i affärer och bara strosa runt - väldigt trevligt har vi haft det.
Nu ska vi laga middag innan vi ska hitta på någt trevligt.

Framme i Haparanda

Efter ungefär en tolvtimmars lång bussresa är jag framme i Haparanda och hemma hos bästa Najda. Bussresan hit var jobbig, lång och jag blev uttråkad som jag förstod att jag skulle bli.
Hur som helst är jag framme iallafall och det ska bli så roligt med två semesterveckor här i Norrland :)

Kvällsinlägg från bussen

Hittils går bussresan bra trots att jag har svårt att sitta still, sova och att inte prata på så här många timmar.
Jag har bland annat hunnit med att facebook:at, smsat, pratat i telefon, spelat spel i mobilen, sträckt på benen under rasten vid tönnebro, nästan sett två avsnitt av en serie, pratat med en gubbe som sitter bakom mig och bara tittat runt i min datorn.

Snart blir det en kort rast,- det ska bli skönt att sträcka på benen, ta en nypa luft eftersom luften här inne är lite mer kvavt och efter det tänkte jag försöka sova en blund. Hur sovandet blir inatt ska bli spännande att se med tanke på att jag har svårt att sova när jag åker buss, bil eller i annat färdssätt.

Godnatt med er.

På väg till Haparanda

Nu befinner jag mig på Tapanisbussen som ska ta mig till Haparanda i närmare två veckor. Bussresan kommer vara mellan tio över åtta ikväll till tjugo i nio imorgonbitti.
Trots den långa bussfärden ska det bli så roligt att komma tillbaka och speciellt att få träffa vännerna, framför allt Nadja såklart.

Min älskade Pappa vinkade av mig vid Gävle bro när bussen avgick därifrån. Och jag måste säga att även om det handlar om två veckor som jag ska vara borta så kommer jag sakna min fina pojkvän och familj

Uteservering i sommarvärmen

Nu är jag och min fina hemma igen efter en cykelvända till stan för en fika på uteservering i sommarvärmen tillsammans med Jennie, Mathias och deras gobit Tindra. Supermysigt var det och varmt framför allt. Sommaren är verkligen här och att gå i short är verkligen en härlig känsla.

Jag tänkte nu ta tag i det sista som ska med i packningen på resan, snart går bussen och jag ska ha två roliga semesterveckor.

Morsdagsfirande i sommarvärmen

Vid eftermiddagstid cyklade jag tillsammans med Daniel och Silver hem till min familj i sommarvärmen. Det har varit otroligt härligt väder att jag gått barbent och med linne - underbara sommarkänsla.

Hemma hos familjen blev det först middag tillsammans ute på altanen och efteråt kom även mormor dit för att vi allesammans skulle ha ett lite för tidigt morsdagsfirande i underbara solen. Eftersom jag inte är hemma på söndag då morsdag egentligen är så blev det firande idag istället för min bästa mamma

En härlig kvällspromenad

Nu har jag precis kommit hem och slagit mig ned i soffan framför big brother efter en härlig kvällspromenad på en och en halvtimme med Ida och Linnea.
Det är alltid lika roligt att prata minnen tills vi skrattar så pass att vi nästan får träningsvärk i magen.

Möte följt av skoshopping

Morgonen började med möte och därefter kontaktpersonuppdrag. Ett par skor inköptes när vi ändå var på stan och kikade runt. Det blev ett par kilklackar från Citybird och som faktiskt var väldigt bekväma.

När jag kom hem började jag ta itu med packningen inför resan på fredag. Nu blir det att ringa ett viktigt samtal innan jag ska iväg igen.

Den mysigaste dagen på länge

Gårdagskvällen och den här dagen har varit supermysig med mina hjärtan. En massa mys, picknick, utomhus i det fina sommarvädret, promenad, njuta av varandras sällskap och ha det mysigt vid vattnet i Boulognerskogen är lite av innehållet från den här dagen.

Den bästa och mysigaste dagen på länge - det här behövde jag efter den jobbiga morgonen imorse. Jag hjärta er.

Måndag

Idag är det måndag och en ny vecka har börjat igen. Det var helt underbart att sova så härligt och djupt som jag har gjort inatt efter min långa jobbarhelg.

Efter att ha vaknat och spenderat några timmar i lugnet hemma så tog jag en cykeltur till min vän och gamla arbetskollega Ullis för att hälsa på henne och barnen. Nu har jag varit hemma i en timma och tar itu med all tvätt i tvättstugan några timmar innan kvällen, som förövrigt kommer bli den mysigaste på länge.

Färdigjobbad helg

Nu är jag hemma efter en helg med en massa jobb - tretton timmar och fyrtiofem minuter per dag.
Att komma hem, krama på min älskade, ha på mig sparkdräkten, göra varma mackor, krypa ned i soffan och strax se Big brother livesändning är för mig just nu en obeskrivlig känsla.

Hoppas ni haft en fin helg med era kära.

Tre timmar kvar

Nu är klockan snart sex, vilket innebär att det återstår ungefär tre timmar tills den långa jobbhelgen är färdigjobbad. Då ska jag hem till min älskade för en massa mys - längtar.

Söndagsjobb tills ikväll

Nu är det dags igen för jobb, denna gång mellan klockan kvart i sju till halv nio ikväll. Jag hoppas på att dagen rullar på och går bra - det vore ett fint avslut på jobbarhelgen.

Tre återstående timmar

Sedan halv åtta imorse har jag befunnit mig på jobbet och det är nu tre timmar och tjugo minuter kvar. Efter det här långa passet blir det hem för att sova för att orka med ett lika långt pass imorgon.

Lördagsjobb tills ikväll

Nu är jag vaken sedan en stund tillbaka, har gjort mig klar och redo inför jobb hela dagen mellan klockan halv åtta till kvart över nio ikväll. Hoppas ni får en fin lördag ute i solen.

Godnattinlägg

Idag har det hunnits med lite ärenden och kontaktpersonsuppdraget innan jag hjälpte pappa att hitta en snygg skjorta till honom och vi hittade en väldigt snabbt faktiskt.

Efter det fick jag skjuts hem och det blev då lite träning följt av ett varmt bad. För lite mer än en timma sedan kröp jag ner i sängen med datorn, nu blir det Big brother och sova direkt efter det eftersom det imorgon väntas ett tidig morgon.

Mot stan

Alldeles snart ska jag börja ta mig till stan för ärenden och lite annat,- det hinner jag inte skriva om nu så det får bli senare.

Vädret ser ut att vara på topp idag så det är underbart så här på en härlig fredag. Fast kvällen kommer nog bli tidig eftersom det väntas ett tidigt morgonpass på jobbet imorgon.

Spontanbesök med pappa

På eftermiddagskvisten spontanåkte jag och pappa till kusinerna för att hälsa på och där bjöds det på fika och en massa prat. Alltid lika trevligt att träffa dom

Efteråt blev det en snabb handling och sedan hem igen. Väl hemma ordnade min fina pojkvän en middag och efter det har vi inte hunnit göra mycket mer än så.
Nu har jag placerat mig i soffan för att se på Big brother live i brist på annat att göra. Annars så visas ju även Big brothers dagsavsnitt om två timmar.

Men innan programmet börjar tänkte jag att jag skulle göra något annat en stund.

Filmmys med mina hjärtan

Dagen fick ett mysigt avslut efter en bra dag. Jag, Daniel och min kära familj samlades hemma hos dem för att se filmen Hamilton - i nationens intresse och till det bär med turkisk yoghurt.

Innan filmmyset blev det en shoppingtur med lillebror i Valbo köpcentrum, trevligt var det och det han planerat att köpa hittade vi.

Efter den kalla cykelturen hem har jag nu myst ned mig i soffan framför Big brother med sparkdräkten på.

En bra början på dagen

Idag började dagen med träning och efteråt känns det så skönt. Jag tänkte nu fortsätta dagen med en ta-hand-om-mig-själv-stund med bland annat ett varmt bad, ansiktsmask, hårinpackning, peeling och så vidare.

Efteråt funderar jag på en promenad till Fliskär där mormor, lillebror och morbror befinner sig för att sjösätta morbrors båt inför somamren. Det låter härligt med en promenad dit till den härliga miljön. Och efter det tänkte jag och lillebror umgås,- mer om det sen.

Ni får ha en fin onsdag.

Godnatt

Nu är det natter för min del, tröttheten ökar och att krypa ned i finaste Daniels famn är inte helt fel. Vi två!

En bokad resa till Haparanda

Igår bokades en resa till Haparanda. Det blir en semestertripp på ungefär två veckor innan sommarschemat sätter fart.
Eftersom det är ungefär ett år sedan jag semestrade där känns det som att det är dags igen.

Det ska bli roligt att träffa vännerna,- framförallt Nadja, njuta av Norrlands natur, slappna av, festa lite och bara vara i två veckor innan allt jobb.

Bilder från maj 2011 i Haparanda.

Måndag och en ny vecka

Kvällen avrundas med Big brother som precis tog slut. Idag startade jag den nya veckan med ena kontaktpersonsuppdraget i ett par timmar innan jag cyklade hemåt igen.

Då mötte jag Ida för en promenad som ledde oss ut på piren i Fliskär. Väldigt blåsigt var det men jag trivs i sådan miljö. Båtar, lugnet, vågorna, stugan, fåglarnas kvitter och att vara ute i naturen som jag anser vara avslappande. I sommar hoppas jag på att få mer tid att åka till stugan än att det bara ska vara jobb för det är så mysigt där.

Efter den härliga promenaden spelade vi Wii fit hemma hos mig innan den blev ytterligare en promenad fast denna gång hem till mina föräldrar för att hämta bilen inför imorgonbitti.

En seg söndag med magont

En seg söndag har det varit idag, eftersom jag inte kunnat gjort något än att ta det lugnt hemma med min värk i magen. Nu har söndagens livesändning i Big brother precis slutat och jag tänkte faktiskt snart krypa ner till kojs för att få lite sömn.
Godnatt.

Lördagskväll

Efter den trevliga dagen som spenderats med min älskade familj och pojkvän fortsattes kvällen med Daniel. Vi åkte till hans syskon för att hälsa på en stund innan vi åkte vidare till hans pappa med familj för att Daniel skulle hjälpa till med en sak och umgås en stund.

Sedan avslutade jag och Daniel kvällen med en kvällsfika med min kära mamma hemma hos familjen - mysigt. Nu är vi hemma igen och jag har bäddat ned mig i sängen med datorn framför mig och tvn i bakgrunden.

En fin lördag med fina människor - jag er.

Shopping och restaurangbesök

På förmiddagen blev det några timmars shopping med lillebror i Valbo köpcentrum. Vi letade efter finkläder och jag tycker vi lyckades hitta det till honom.
Efteråt åkte vi hem för att hämta våra föräldrar och Daniel och för att sedan åka vidare till Gävle bro där vi åt middag tillsammans - jag älskar er

Nu ska jag och Daniel ha en trevlig kväll med andra fina människor - mer om det senare.

En lördag med mina kära

Nu ska jag börja göra mig iordning inför dagen, det kommer bli en mysig dag med mina kära. Vid tolv blir det först kvalitetstid med lillebror innan vi ska mya till det med hela familjen och Daniel. Skriver mer om det senare.

Ha en fin lördag med er.

Gårdagens fredag

Gårdagens fredag var en trevlig dag bortsett från allt regnande nästan hela dagen. Jag hade tänkt ta en cykeltur till stan för att möta Ida en sväng, dock tillät inte vädret det idag heller så det fick bli bussen. Vi hann med en promenad runt om vid stan innan jag skulle på möte vid ettiden.

Efter mötet blev det en träff med personen jag är kontaktperson till vilket var trevligt. Efter vår träff åkte jag hem och joggade en vända när vädret tillät regnuppehåll.
Sedan kom Ida hem till mig och vi gick till affären för att köpa gotta till kvällen. Först blev det en film för oss, sedan en promenad, massa skratt och avslutade med Big brother på tv. En trevlig kväll med andra ord.

Jobbkväll

Idag har jag hunnit med att träffa Ida, vi tog oss en cykeltur för att posta iväg brev och satt på balkongen och pratade eftersom det var fint väder då. När jag skulle börja cykla till jobbet duggade det lite och när jag slutade jobba verkligen spöregnade det så att jag var helt dyngsur när jag kom hem.

Nu kryper jag ner i soffan för att se Big brother efter en bra jobbarkväll och en väldigt blöt och kall cykeltur hem.

Gårdagen

Igår blev det några timmar på stan. Först en shopping med Ida där jag fick med mig hem ett par svarta shorts till sommaren, ett vitt linne med blå-/lila ränder och en svart härlig kofta. Efter shoppingen köpte vi en lätt lunch på waynes medan vi satt och pratade en massa.

När Ida åkte hem till sin hund som behövde komma ut på promenad så fortsatte jag gå runt en stund på stan och även hälsade på tessan på hennes jobb innan det var dags för möte och sedan en träff med ena personen jag är kontaktperson till.

Kvällen avslutades roligt med Ida, det är en för lång historia för att skrivas ned här. Dock jag kan säga att det finns knäppt folk överallt, tur att du slipper dem nu Ida! :')

En regnig morgon

Bara för att jag nämnde igår hur mysigt det var att grilla med min fina i solen, äta middagen på altanen, att vårjackan kan stanna hemma och att jag verkligen njöt av det härliga vädret så ska det självklart regna idag. Enligt SMHI ska det regna hela dagen.

Det resulterar i att cykelturen till stan blir inställd och det får bli bussen istället. Vad jag ska göra på stan skriver jag mer om sen!

Grillmiddag som överraskning

Dagen har bjudit på väldigt fint väder. Sol, värme och en längtan till sommaren. På eftermiddagen cyklade jag, Daniel och Silver hem till min familj där vi grillade medan katterna fick springa av sig på baksidan. Vi överraskade min familj med middag när dem kom hem och uppskattat var det också för den delen.

Efter middagen gick vi över till grannen för att fira en familjevän på födelsedagen. Det blev fika, massa prat och skratt till gamla inspelade filmer från år 1992 då vi alla var med. Det blev mycket skratt och var så roligt att se.

Nu är vi hemma igen och vädret är fortfarande super. Tänk så härligt att sitta på balkongen en sådan härlig vårkväll. Nu hoppas jag på att det fortsätter så här för det vore underbart.

Finväder med sol och värme

Dagen till ära har bjudit på fint väder - underbart med sol och lite värme. Vårjackan behövs inte och humöret blir mer glatt när solen skiner.
Nu blir det en cykeltur och senare ska vi på kalas.

Hoppas ni får en fin dag i solen ni också.

Mobillagning

Eftermiddagen fick stå för en sväng till stan med pappa för att gå till en butik där mobiler lagas eftersom båda våra mobiler har fått en spricka.
Pappas spricka fanns på baksidan av mobilen, lagades på under två minuter och priset på det var trehundra kronor. Min spricka fans på framsidan innanför skärmen, det skulle kosta tolvhundra kronor och skulle ta två-tre veckor innan jag skulle få den tillbaka.
Jag beslöt då att spara de pengarna och köpa en ny vid ett senare tillfälle,- när jag bestämt mig för vilken mobil jag vill ha vill säga. Spickan är inte alltför jobbig så det står jag absolut ut med ett tag till.

Söndagskväll

Nu avslutar jag den här dagen med Big brother live och några godisbitar.
Hoppas ni haft en fin helg precis som jag har haft!

Nadja och jag igårkväll.

Artonårsfirande och besök av Nadja under hela helgen

Fredag.
Dagen gick åt till att fira lillebror som fyllde arton år. Det blev firande med familjen, Daniel och andra gäster. Det var trevligt och väldigt roligt att se lillebror bli glad över presenterna han fick.
Senare på dagen kom bästa Nadja till oss för att vara kvar hela helgen och ha roligt några dagar innan hon måste åka hem till Haparanda igen efter två veckors semester i Stockholm. Vi cruisade runt i Gävle lite, pratade massa minnen hemma, tittade på bilder från Haparandaresorna, fikade hemma hos min familj och hade det allmänt trevligt hela kvällen.

Lördag.
Vi började dagen med att ta en sväng till Valbo köpcentrum för lite shopping. Väldigt trevligt var det förutom att det ösregnade.
Sedan åkte vi hem till mina föräldrar där vi åt tillsammans med Daniel och hela familjen innan det kom mer gäster för att gratta lillebror. Mot kvällningen åkte vi hem till mig och Daniel där vi började göra oss iordning inför kvällens bravader. En danskväll på heartbreak väntades och vi hade det roligt.

Söndag.
Idag vid elvatiden kom Nadjas mamma till Gävle från Stockholm för att hämta henne och sedan åka vidare hem till Haparanda. Det känns verkligen tråkigt att hon åker hem eftersom vi inte vet när vi ses nästa gång. Jag hoppas iallafall på att vi ses till sommaren. Jag, familjen och Daniel önskar dig välkommen tillbaka precis när du vill
Det har varit en jättebra helg - faktiskt den bästa på länge. Ibland behöver vi alla ett ljus i tillvaron.

Pappa agerade fotograf när vi tog farväl tidigare idag, i hopp om att vi kommer ses åtminstone någongång inom de kommande månaderna.

Snart dags för firande

Alldeles snart är det dags för artonårskalas för lillebror. Mina föräldrar hämtar mig och Daniel om en stund och då ska vi först äta middag tillsammans allihopa innan vi firar honom.
Inte nog med det kommer bästa Nadja om några timmar - det ska bli så roligt :)

Plus och minus

Plus:
- Min älskade lillebror blir idag arton år.
- Bästa Nadja kommer på besök över helgen.
- Det närmar sig till sommar och värme.
- Min familj och pojkvän,- jag vore ingenting utan er.
- Big brother,- underhållningstv.

Minus:
- Pollen är på ingång.
- Situationer utan positiv utveckling, att istället stå och trampa på samma ställe.
- Det fina vårvädret försvann idag och ersattes av mer kyla.

Grattis lillebror - arton år

Grattis till världens bästa lillebror på hans artonårsdag.
Tänk att vi stått vid varandras sidor i arton år - tiden har gått så fort, men ändå har vi hunnit göra så mycket tillsammans. Den dagen då du föddes och jag skulle få träffa dig för första gången var jag nybliven fyraåring, när jag frågade efter min lillasyster sa mamma att jag fått en lillebror och på en gång blev jag en trotsig fyraåring som gick tillbaka till lekhörnan. Jag kan säga att jag är otroligt tacksam att det var just du som kom till världen då, jag är glad att jag har dig och stolt att få vara din storasyster.
Vi ska se till att du får en fin födelsedag som du är värd och jag hoppas att du ikväll inte tar det lugnt och bara har det roligt.

Jag älskar dig otroligt mycket och ännu ett grattis till världens bästa artonåring

Torsdagkväll

Den här dagen har gått fort tycker jag. Den började med att tvätta och mangla innan det blev en cykeltur för att handla snacks till helgen då jag får besök och saker jag behövde för att slå in presenterna till lillebror.

Här på kvällskvisten kom pappa hit med saker som behövdes för att sätta upp tavlor i vardagsrummet med fina kort som jag beställde hem från Fuji. Tanken nu är att fixa några fler foton att sätta upp på väggen. Jag har även hunnit slå in presenterna till lillebror och det ska bli så roligt att ge de till honom.

Onsdagkväll

Idag har dagen bestått av en sväng till stan, träffat ena personen jag är kontaktperson till, varit på barnkalas hos min femåriga kusin, ringt/fått viktiga samtal, varit på ytterligare ett kalas hos en familjevän, haft soligt väder, köpt ännu en present till lillebror, varit på apoteket, fått mina ögonbryn noppade på Rosmarin och nu tänkte jag avsluta dagen med Big brother som i vanlig ordning.

Godmorgon

Nu är det dags att börja göra sig iordning för att åka en sväng till stan innan det blir födelsedagskalas. Ha en bra dag med er!

Valborgsfirande med världens bästa familj och pojkvän

Valborgsfirandet igår med Daniel hemma hos min familj var trevligt,- det blev tacos i uterummet och att bara umgås resten av kvällen. Kvällen avslutades med att se på majkasen och fyrverkerier i området där familjen bor.

Det blev som en nostalgikänsla att se på majkasen där med alla andra som bor på samma gata, precis som vi gjort i alla år förutom de två senaste åren.
Jag är hur som helst nöjd över gårdagen

Idag har jag hunnit med att jobba mellan sju till fyra - tiden gick fort och vädret har varit underbart härligt. För att vara mer exakt har graderna varit kring tjugo i solen.
Efter jobbandet handlade jag lite med pappa inför den kommande helgen, men nu har jag varit hemma en stund och blir det resten av kvällen.