En timma kvar på passet

Snart är arbetspasset avklarat och då blir det till att cykla hem till älskling för att avnjuta lördagkvällen efter ett heldagspass med en myskväll,- troligtvis en film eller två! :)

Heldagsjobb

Sedan klockan 10:00 imorse har jag befunnit mig på jobbet och passet slutar klockan 21:30, som även är det sista arbetspasset denna månad eftersom jag kommer vara ledig två dagar och sedan är det första augusti på måndag.

Sista campingtimmarna och därefter jobb

Den sista kvällen på campingen igår var som tidigare skrivit mysig - kvällsbad, boccia, promenad i det fina kvällsskenet, kvällsfika i solnedgången och umgicks med mina käraste gjorde kvällen så mysig och trevlig som den var. Idag vid tolvtiden kom vi hem efter att ha hunnit äta frukost utomhus, städat ur stugorna och proppat in allt i bilen samt ett stopp i Tönnebro för en glass. Orsaken till att vi åkte hem så pass tidigt var för att jag skulle jobba ett kvällspass från klockan 14:00 till 21:30 som är det enda jag spenderat dagen i sin ära till. Nu är det godnatt för mig eftersom jag är jättetrött och även för att jag ska kliva upp imorgon för ännu ett arbetspass.

Mysdag och myskväll - älska campinglivet

Då var kvällen här på camping kommen igen. Jag började dagen med ett morgondopp som var både uppfriskande och uppiggande - härligt. Sedan har vi idag mest softat på campingen med minigolf, släktbesök, suttit framför vattnet där solen lös så fint och nu väntas en mysig kväll som även är den sista kvällen här på campingen tråkigt nog.

Boccia och mys

Igår på kvällen när vi kom tillbaka till campingen efter att ha varit hos min galna släkt så blev det boccia-spel på stranden - självklart kammade jag hem vinsten! ;) Efter det satt vi allihopa ett tag utanför stugan där vi spelade kort, pratade, skrattade och mös med katterna våra innan vi gick och lade oss för kvällen - ännu en mysig kväll med den fina utsikten, love it.

Släktbesök i Forsa

Sedan jag skrev senast har vi åkt hem till släkten i Forsa för grillning, bad i deras pool och bara hälsa på då det inte blir av så ofta. Eftersom dagen varit så pass varm idag så var det otroliga skönt med ett dopp i poolen. Snart ska vi hoppa in i bilen för att köra tillbaka till camping.

Besök hos farfar

Nu är vi tillbaka till campingen igen efter att ha besökt farfar med familj. Där blev det bland annat badmintonspelande innan jag, älskling, lillebror och tremäningen tog oss en tripp till stan i Hudik för att kika i några affärer där jag shoppade en ny väska och en tröja.

Ankarmons camping

Som jag nämnde igår är jag i Hälsingland med min pojkvän, familjen, Smulan och Silver för en semester några dagar - så underbart. Igår när vi kom hit tog vi oss ett dopp på stranden innan vi hade en myskväll med gotta och spel utanför stugan med utsikt över berg och strand med solnedgång - en superfin utsikt har vi. Vi grattade även vår lillprinsessa Smulan som fyllde tre år igår :) Det blev presentöppning för henne i solnedgången.

Hälsingland

Befinner mig i Hälsingland och ska bara njuta resten av kvällen, så jag återkommer imorgon istället :)

En trevlig gårdagseftermiddag

Igår efter jobbandet cyklade jag hem och lånade bilen för att hämta tjejen jag är kontaktperson till. Trots min nervositet jag får innan jag sätter mig bakom ratten så gick det bra, det enda sättet att övervinna rädslan är att ta varje tillfälle i akt och köra bil så mycket jag kan. Dock blir det alldeles för sällan med bilkörningen. När jag hämtat tjejen jag är kontaktperson till åkte vi till några affärer innan vi åkte vidare till vårvik. På färden till vårvik hann vi med att se två bilolyckor - den ena värre än den andra. Av smällen från den första bilkrocken vi såg fick jag en puls på tvåhundra och hjärtat flög upp till halsgropen. Ljudet av smällen gav mig flashbacks från bilolyckan jag var med i för några månader sedan så det var lite känsligt. Den andra olyckan vi såg fanns där tre ambulanser, en polisbil och en brandbil som var på plats. Hur som helst kom vi tillslut fram till vårvik där vi hade en liten picknick och hade det mys på bryggan vid vattnet. Det var en trevlig eftermiddag borträknat med bilolyckorna.

Godnatt

Jag har inte tid att skriva inlägg här nu och har inte haft det på hela dagen. Så med detta inlägg säger jag godnatt och återkommer imorgon istället.

Gårdagskvällen

Igårkväll åkte jag och älskling lite spontant hem till hans lillasyster med familj för att våldgästa. Det var trevligt och även mysigt att träffa hans syrras lilla bebis som är urgullig. Jag, älskling, hans syrra, hennes barn och deras brorson tog sedan en promenad till deras mormor för att säga hej där vi blev bjudna på fika innan vi åkte hem igen.

Ledig helg

Nu är jag inne i min andra lediga dag och har ännu en ledig dag imorgon innan det är jobbardax igen. Det har varit skönt att ha varit ledig med tanke på att jag inte varit ledig en hel helg på ett tag. Igår blev det grillning för mig och älskling hemma hos mig i Bomhus med familjen. Innan det tittade vi som tidigare skrivet på en lägenhet som vi kommer flytta till. Kvällen blev mysig med älskling framför tvn där vi såg en skräckfilm och sen en komedi. Idag har vi inte gjort så mycket mer än chillat, först ett besök till svärmor och hennes man innan vi alla åkte runt i några affärer. Därefter åkte vi hem igen till älskling för en middag och efter det åkte vi hem till pojkvännens syrra med familj, vi promenerade sedan tillsammans till deras bror där vi är nu.

Flytta hemifrån och bli sambo

Vi hamnade etta i kölistan på en lägenheten från gavlegårdarna som blev vår om vi ville ha den och den tittade jag och min pojkvän på igår. Vi beslutade väldigt snabbt att tacka ja på denna lägenhet. Jag kommer då om tre månader flytta hemifrån och bli sambo med min älskling vilket jag ser fram emot och längtar till. Jag gillade lägenheten för att den var stor och rymlig, Något mer jag tyckte var kanonbra var den stora garderoben som jag kan gå in i, och som jag med glädje kommer fylla med kläder.

Ledighet

För en stund sedan kom jag hem från jobbet och bra har det gått. Nu har jag tre dagars ledighet vilket är behövligt och ska bli skönt. Vad jag kommer spendera på min lediga tid vet jag inte, det får komma som det kommer. Men något vet jag och det är att jag ska vila upp mig efter allt jobb jag haft senaste veckan :)

Namnsdag

Då var jag ganska nyss hemkommen från jobbet och hinner inte göra något annat än att lägga mig eftersom imorgon väntas en arbetsdag igen som börjar 07:00. Därför är det sovdags för mig snart så jag hinner få mig lite sömn så att jag inte är alldeles för trött imorgon. Inte nog med det har jag namnsdag idag, så grattis till mig och alla andra vid namn Margareta.

Sovmorgon

Gårdagen bestod av sovmorgon och ett kvällspass på jobbet till halv tio på kvällen. Samma sak blir det idag, sovmorgon till halv tolv som var välbehövligt innan det blir ännu ett kvällspass. Dock skulle jag varit ledig idag men jag har bytt pass till idag från fredag så blir jag långledig från fredag till söndag - härligt.

Filmdags

Efter jobbandet idag var jag så pass slut att jag råkade somna i cirka tre-fyra timmar vilket var väldigt behövligt. Vi tog därefter en promenad till svärmor för att hälsa på. Dock har-/är vädret så himla dåligt idag så nu ikväll blir det bara filmmys och hålla sig inomhus :)

Mycket jobb

Det blev ingen uppdatering igår ändå. Jag har i helgen jobbat långa pass,- i fredags från 07:00-21:30 och lördag 10:00-21:30, dock blev det till att jobba övertid till klockan 23:00 då det varit behövligt och hektiskt här på jobbet. Trött som jag var igårkväll efter att ha slutat åkte jag hem för att sova på direkten eftersom väckarklockan stog på 06:00. Jag är med andra ord på jobbet nu och hoppas på en lugn och trevlig dag.

Imorgon

Återkommer imorgon för nu är jag alldeles för trött för att orka skriva efter arbetspasset idag.

Sommarkväll och Gröna Lund

Nu är det fredag och de senaste dagarna har varit trevliga,- onsdagskvällen bestod av middag på Java i stan och även sommarkväll med mina fina vänner Tessan, Kajsa och Linnea. På sommarkväll såg vi bland annat Sean banan och Basshunter och så vidare. Kvällen var hur som helst trevlig och det var roligt att träffa tjejerna igen. Även gårdagen var mycket trevlig och rolig då jag och tjejen jag är kontaktperson till åkte med en tidig morgonbuss till Stockholm för att vara på Gröna Lund hela dagen lång. Vi hann med att åka massvis med karuseller och även den nya Berg- och dalbanan som vi köade i cirka en och en halvtimme för att få åka - men rolig var den. En utav mina favoriter är Insane som både snurrar, åker högt upp och snabbt - den hann vi med att åka några gånger. Vid kvällskvisten åkte vi hem och jag var hemma hos älskling igen cirka kvart i tolv. Trött som jag var efter den fartfyllda och roliga dagen slocknade jag väldigt snabbt framför tvn.

Gips borttaget

Efter en månad med gipsad arm efter incidenten i Haparanda då när jag ramlade, så togs gipset bort igår. Det var en lättnadskänsla när det togs bort och hela armen kändes lätt, dock kunde jag inte riktigt röra armen men rörligheten och styrkan kommer förhoppningsvis tillbaka med tiden. Förutom det var armen alldeles tunn då musklerna måste ha förtinat och den var även ådrig och lite skrynklig. Även fast det känns som en frihet att den är borttagen så kan jag påstå att jag har väldigt ont vilket inte är ett bra tecken. Som det ser ut nu blir det till att ringa hälsocentralen så fort jag får tid att kunna ringa.

Onsdag

Igår efter jobbet blev det en superlugn eftermiddag-/kväll i min jumpsuit framför tvn för att bara slappa och ta det lugnt eftersom jag var så trött. Jag fick även besök utav lillebror en stund också igår vid eftermiddagstiden ungefär. Nu är jag på jobbet igen iallafall och har hittills redan hunnit jobba i två timmar. Nu är det dags att fortsätta här!

Blixtrar och dunder

Igår på kvällen fick det bli filmen Terror på elm street med älskling - lite småläskig film men ändå bra. Idag har det varit jobb igen och trevligt var det. Det har varit härligt väder hela dagen tills det började närma sig att sluta, då började det störtregna, blixtra och åska vilket resulterade i att jag var tvungen att cykla hem med en plastpåse runt min gipsade arm,- alltid lika snyggt. Nu har jag krupit ner i soffan i min nya och otroligt sköna jumpsuit framtför tvn tillsammans med Silver som ligger och myser i mitt knä. Idag blir en härlig slappdag med andra ord.

Måndag

Nu sitter jag återigen här framför min dator efter en arbetsdag. Efter fick det bli ett snabbt besök till stan för att köpa ett plagg jag länge velat ha och därefter cykling hemåt till Bomhus.
Strax är det middag med familjen och innan det tänkte jag packa ihop lite kläder eftersom jag sedan ska åka vidare hem till pojkvännen.

Höga kusten

Här är två bilder från den senaste resan till Haparanda där jag, Nadja och Emil stannade under vår bilfärd för att titta samt fotografera vid höga kustenbron.

En dagsutflykt med Eckerölinjen

På min lediga dag idag väcktes jag utav väckarklockan klockan sex imorse, det var då bara att stiga upp för att göra sig iordning för dagen. Vid sjutiden hämtade jag och min familj tjejen jag är kontaktperson till för att sedan åka vidare till busstationen där vi stämt träff med grannfamiljen.
Vi alla åkte då med halv åtta-bussen mot Grisslehamn för att åka med Eckeröbåten till Åland och sedan tillbaka. Det var en väldigt mysig och trevlig utflykt vi gjorde och kan tänkas göras om igen om inte allt för länge. Förutom att umgås tillsammans så besökte vi taxfreen två gånger, spelade på spelmaskinerna, gjorde ett restaurangbesök och så vidare.
Väl hemma har jag endast tagit det lugnt framför datorn med musik i högtalarna och mer än så kommer inte kvällen innehålla. Tv, datorsittande och bloggläsning kommer troligtvis min kväll bestå utav.
Imorgon väntas en tidig arbetsdag så det blir nog kväller tidigt också.

Hemma

Nu är jag hemma i Bomhus efter ett kvällspass på jobbet på min egentligen lediga dag. Inatt blir det till att övernatta här hemma för imorgon är det tidig uppstigning som gäller för lite familjeäventyr.

Godnatt.

Lördag

Den tidiga arbetsdagen igår började sju på morgonen. Dagen var rolig då det kändes som att vi skrattade oss igenom dagen, sånt gillas såklart. Det är sådana arbetsdagar man alltid vill ha. Så hela dagen gick bra och flöt på, dock avslutades kvällen med övertid då det skedde en liten incident, men det är sånt som händer. Efter att ha slutat halv tio på kvällen cyklade jag hem till älskling, trött som jag var blev det film som jag olyckligtvis somnade till ganska snabbt. Idag är det lördag och det skulle varit en ledig helg denna helg. Men så blev det visst inte, jag fick ta ett kvällspass idag så klockan två börjar jag jobba.

Tvtime

Idag har jag varit ledig som tidigare skrivit, vilket har varit skönt eftersom det har varit varmt ute idag och att få njuta av det litegranna. Jag har idag bland annat haft sovmorgon, umgåtts med älskling, vi var även med hans mamma och hennes kille på ärende innan vi allesammans åkte hem till mig i Bomhus över en fika på altanen i solen med min familj. Det var trevligt att sitta i solen och prata med allihopa. Nu myser jag med min och älsklings katt Silver framför tvn, imorgon väntas en arbetsdag som börjar tidigt.

Tjugo minuter

Efter en härlig sovmorgon var det dags igen för jobb då jag började klockan två. Nu är det endast tjugo minuter kvar till jag slutar så då blir det en cykeltur hem igen. Vad kvällen har att erbjuda vet jag inte ännu, imorgon har jag en ledig dag iallafall så det ska bli skönt att vila upp sig litegranna.

Kvällsdopp

Här på kvällskvisten blev det ett kvällsdopp för mig, älskling och hans kompis. Trots att det var lite mygg och småkyligt var det ändå uppfriskande att doppa sig. Nu är det tedrickning för att värma sig lite och snart hem för att avsluta kvällen med en film innan sovtime. Jag har ju trots allt sovmorgon imorgon eftersom jag inte börjar förrän två på dagen och jobbar sedan till halv tio på kvällen.

Tisdag

Den lediga dagen igår var trevlig som jag i tidigare inlägg skrev. Kvällen var även den trevlig då jag och älskling åkte till hans syster med familj för att hälsa på och umgås eftersom det var väldigt längesedan, vilket var ytterst trevligt. Idag har det varit jobb mellan 07.00-15.00 och det blev även en träff med tjejen jag är kontaktperson till. Det blev ett besök på Ljusbubblan där vi satt i en massagefåtölj, en fika på ett mysigt kafé och avslutandevis skönhetssalongen för noppning av ögonbrynen.

En ledig och trevlig måndag

Igår var en ledig dag och det var verkligen behövligt. Det blev en lugn förmiddag med inget stress, hälsade på svärmor och följde med till Harnäsför att kolla på ett hus som var till salu - roligt nog så fick de huset så det blir flytt för svärmor med familj till ett jättemysigt ställe. Därefter åkte vi hem för att hämta våran lillkatt Silver och blev då hämtad av pappa för att åka hem och fira mamma och pappas 26-åriga förhållande och 15 år som gifta. Vi åt förrätt, varmrätt och efterrätt innan vi spelade boccia på baksidan och hade det allmänt mysigt. Nu ska jag hoppa på cykeln och trampa in till jobbet.

Gårdagen

Arbetspasset gick bra igår trots sömnbristen, när den väl var avklarad blev det en cykeltur hem och se film med älskling. Därefter somnade jag som en stock och det var kanske hur skönt som helst att få sova ut här på morgonkvisten. Något riktig trevligt igår var att mina kusiner och familj tittade förbi på jobbet för att heja innan de skulle hem till Norrland, alltid lika roligt att se dem med tanke på att vi träffas cirka två gånger per år.

Film, jobb och marknad

Efter det långa arbetspasset i fredags såg jag och älskling på Dirty dancing som visades på tv - det spelar ingen roll om man sett den förrut, den är så pass bra att man kan se den fler gånger. Igår var ett lika långt arbetspass som i fredags,- alltså mellan 10:00-21:30. Under eftermiddagen åkte vi med jobbet till Ockelbo marknad, vilket var trevligt. Vi kikade runt, åt godisrem och åkte en karusell. Idag är jag uppe med tuppen kan jag säga, Jag vaknade kvart över tre i natt och kunde inte somna om. Så jag kommer vars jättetrött och helslut efter denna dag eftersom jag fått lite sömn bara och ska jobba mellan 07:00-21:30.

Jobb jobb!

Som rubriken lyder är jag nämligen på jobbet och har varit det sedan imorse. I helgen blir det minsann ingen ledighet då jag idag jobbar mellan 10-21:30, lördag 10-21:30 och söndag 07-21:30. Klockan är redan fem och hela sju av elva och en halvtimme av detta arbetspass har gått. Nu blir det en snabb "lunchrast" innan jag lär köra igång igen.