DEL 5: ÅRSRESUMÉ 2011

MAJ
I månadsskitet från april till maj jobbade jag natt, så jag skrev mitt första inlägg i majmånad på natten. Jag hoppade in extra på ett ställe där jag aldrig varit förut och hade heller inte erfarenhet inom just det området. Men självklart ställe jag upp att jobba ändå. Arbetspassert började inte bra då en av kunderna gick bort precis när jag började jobba. Jag skulle även jobba ensam först men fick sällskap av en personal från en annan avdelning då det var så lugnt på den avdelningen hon var på. Mer om det kan ni läsa här: http://josefinlindholm.blogg.se/2011/may/handelsen-fran-jobbarnatten.html#comment.

När jag väl slutat på morgonen åkte jag hem för att sova, dock blev det inte speciellt länge att sova eftersom min älskade pojkvän kom och överraskade mig hemma. Mot kvällningen spelade vi bingolotto med hans familj - mys.

Sedan blev det måndag igen och studierna satte fart som i vanlig ordning. Trots studierna som höll igång i veckorna hann jag med lite andra trevligheter också, såsom att ha familjemys hemma, gratta lillkusinen på fyraårsdagen, myskvällar med Daniel, umgås med Linnea, se Big brother, skype med Nadja, solning, gratta min fina lillebror på sjuttonårsdagen, promenad med Linnea, middag med familjen hos mormor, fick hjälp av pappa att komma igång med bilkörningen efter olyckan - jobbigt var det men jag tog framsteg, smoothie framför tvn med pappa, bokade biljetter till Haparanda, extrajobba, gäster kom för att gratta lillebror och packa väskorna inför resan.   

Den åttonde var det dags för avfärden mot Haparanda, men först samma dag var jag med pappa och lillebror till Hälsingland för att besöka släkten. Inte nog med det körde jag en bit på motorvägen på väg till Hälsingland, efter att ha fått kramp i handleder och benen fick det vara nog - det var trots allt första gången jag körde en bit på motorvägen sedan olyckan, mot kvällningen åkte pappa och lillebror hem och jag stannade kvar hos farfar och hans sambo som skjutsade mig till Hudik därifrån bussen mot Haparanda skulle gå. Det blev en lång busstur från kväll till morgonen därpå och när jag väl var framme kändes det väldigt skönt att få sträcka på benen. 

Nadja och Emil hämtade mig på busstationen när jag väl kommit fram, vi åkte då till Nadjas föräldrar där vi satt på altanen och pratade en massa och försökte plugga lite också. Sedan kom även Elin förbi för att umgås med oss. Därpå åkte vi till Rajalla, köpcentret i Finland för att kika runt i affärerna. När kvällen började närma sig åkte jag, Nadja, Kim och Emil till Kukkolaforsen, som förövrigt är ett jättefint ställe, där vi tittade runt kring forsen och gick in i gamla kvarnar som stått jättlänge. Vi avslutade vår kväll med en kvällis på ABC i Finland.

För att inte glömma studierna, jag och Nadja hade en baktanke med att jag skulle komma upp till Haparanda förutom att bara umgås och ha roligt så skulle vi även göra klart examensarbetet samåka till Skellefteå för kursträff med klassen några dagar senare. Det var en otroligt härlig känsla när vi äntligen lämnat in abetet måste jag säga.
Lite mer äventyr blev det såklart också. Jag, Nadja och Masa åkte till Torneälven för att äta glass och umgås. Därefter åkte jag, Nadja, Kim och Emil till ett ställe i Finland där vi promenerade runt, såg en bäver simma i vattnet jättenära oss och hade bara allmänt roligt. 

På onsdagen blev det partaj och som vanligt lika roligt, det blev även en utgång på Umparii i Finland. En dag när Nadja jobbade blev jag upphämtad av Emil och Kim för att äventyra - jag tycker det är jättekul att åka på äventyr. För att kortfatta berätta åkte vi till ett ställe där det fanns en bunker som vi gick ner i och vi promenerade även på en lång bro som gick från Sverige till Finland,- när vi stod i mitten av den så var vi precis på gränsen till båda länderna - haha, jag tyckte det var småroligt då faktiskt.

Lördagen kom och det blev då partaj och utgång på Umparii som gällde, extra roligt var det att jag och Nadja fick vårat hår fixat av Emil och Kim. På måndagen åkte jag med Nadja till Luleå där Nadja skulle utföra ett ärende och sedan lite shopping på stan där. Dagen efter det på kvällningen åkte Nadja och Emil på ett möte så jag blev upphämtad av Kim och blev tvingad att köra hans bil för att någon gån gkomma över rädslan att sitta bakom ratten. Det gick bra att köra trots lite nervositet och vi åkte till Haparanda hamn och Nikkala. 

De närmsta dagarna gick åt till studier, bara umgås, party, frukost på stranden med Emil, hälsa på Gripen där jag och Nadja hade VFU förra gången jag var i Happis, shopping på Rajalla, sola och som vanligt lite cruising i Haparanda-/Finland. Vi var även ett gäng på Seskarö, på en strand där vi spelade kubb, umgicks och grillade tillsammans. 

För att inte glömma så fräschade jag upp mitt hår också, Elin klippte mig och sedan fick jag hjälp av Emil och Kim att blondera håret - förändringar är ibland roliga. 

Den tjugofjärde var det dags att lämna Happis för både mig och Nadja, vi skulle då samåka till Skellefteå för en kursträff med klassen. Dock innan vi åkte fick jag och Nadja en varsin parfym av hennes mamma - hon är så snäll så snäll. Nå väl, när vi äntligen fått första dagen och första delen av oppositionen överstökad gjorde vi oss hemmastadd på campingen där man förövrigt inte fick dricka av vattnet eftersom det var parasiter i det. Oppositionen och allt annat vi hade att göra på kursträffen blev överstökat ganska snabbt - underbar känsla när det var klart. Vi tog även examen efter tvåårsutbildning. Läs om lyckoruset dagen då vi tog examen: http://josefinlindholm.blogg.se/2011/may/examen.html#comment.

Efter kursveckan hämtade vi Emil på busstationen i Luleå för att vi tre skulle bila ner till Gävle där dem skulle övernatta innan dem skulle vidare till Stockholm. Det var jättekul att ha de i Gävle och det hoppas jag blir fler gånger. 
På kvällen blev det en massa mys med Daniel, så som jag hade saknat mitt hjärta.

Den tjugonionde var det morsdag som firades hemma med familjen, vi grillade på baksidan och hade det allmänt mysigt tillsammans. På kvällen blev det bingolottospelande hos svärmor som vanligt hade turen på sin sida att vinna. Jag vann också, dock bara en ny lott. 

Måndag och en ny vecka börjades, jag träffade då Hanna på stan för att shoppa och ta igen en massa prat eftersom vi inte hade setts på länge. Sedan avslutade jag månaden med att vara både sjuk och pollenallergisk - otur!






Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0