DEL 4: ÅRSRESUMÉ 2011

APRIL.
Jag var fortfarande vid denna tidpunkt hos Nadja i Haparanda för att ha roligt med henne och hennes vänner samt utföra den verksamhetsförlagda utbildningen eftersom vi då studerade. 
Första april var en lugn dag med bland annat brödbakning, gym, slappa och bara umgås med vännerna. Eftersom det var första april fick vi alla luras och självklart gjorde jag det - checka in lite av mina lurerier här: http://josefinlindholm.blogg.se/2011/april/lurerier-pa-forsta-april.html#comment.
Dagen därpå blev det party som blev både väldigt roligt och lyckat.

Det blev sedan en ny vecka och även den sista veckan i Haparanda. Måndagen börjades med slapp hos Nadja innan det var dags att bege mig mot VFU´n för ett kvällspass. Efter passet tog jag mig en skön promenad hem till Nadja med hög musik i lurarna, jag minns att jag faktiskt chansade på vart jag skulle gå eftersom jag inte hittade så bra där min praktikplats låg, men bra gick det för hem till Nadja kom jag. Veckan fortsatte med VFU-dagar, gymträning, umgås med vännerna, umgås med Nadjas familj, filmkvällar, roliga partykvällar, kvällsfika på ABC i Finland och en massa mer. Här kan ni faktiskt kika in och läsa en kort sammanfattning av mina fem veckor i Haparanda och den fjortontimmars långa resa hem: http://josefinlindholm.blogg.se/2011/april/haparanda.html#comment.

När jag anlänt till Gävle igen blev det bara en massa mys och trevligheter med Daniel och min familj. För att inte glömma studierna,- de var i full rulle också.
Den tionde April fick jag och Daniel en liten familjemedlem - kattungen Silver som var så liten och söt. Så den närmsta tiden blev en massa mysstunder hemma hos Daniel med vår Silver, studierna, familjestunder, middag hos mormor, bakning, Big brother, stan med Linnea och Ida, cykelturer hit och dit, stanrunda och lunch med Kajsa, träffar med personen jag är kontaktperson till, promenad med Ida, umgås med Daniels familj, mysa med hans systerdotter som var en månad gammal, skogsrunda i bland annat Mackmyra för att leta orm/fotografera/promenera med Daniel, lillebror, pappa och hans arbetskollega, filmkvällar, grillning utomhus i vårvädret, våran familjekatt Smulan fick träffa min och Daniels katt Silver för första gången, trettioårsfest för Daniels vän, en fin påskhelg, tjejkväll hos Tessan med henne och Kajsa samt dans på krogen och övernattning hos Tessan, spela skip-bo ett flertal gånger, ett besök till Fliskär, stanrunda med Hanna för att börja leta efter fina sommarkläder, ett besök på Gävle skönhetsinstitut med Linnea för att prova smnk- och hudvårdsprodukter, ett flertal roliga och flummiga pluggstunder med Nadja.
Som avslut på månaden var det valborg som först spenderades med Daniel hemma hos min familj där vi grillade på baksidan. På kvällen hade jag och Daniel planerat att bara vara vi två och göra något väldigt mysigt tillsammans - den ultimata myskvällen. Dock blev det ändrade planer för kvällen då jag mitt under grillningen fick ett samtal om att jobba hela natten på ett ställe där jag aldrig varit förut - sagt och gjort, det blev det jobbarnatt.














Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0