Lurerier på första april

Igår var det som sagt första april - dagen då vi alla får luras. Självklart tog jag tillfälle i akt och lurades först med pappa där jag ringde honom och bad honom skicka upp lite kläder och annat välbehövligt till mig i här i Haparanda då jag beslutat att stanna några veckor till då jag har så pass roligt här. Pappa gick faktiskt på det och blev chockad och ville inte att jag skulle bosätta mig här längre utan komma hem. När jag väl berättade att det var ett aprilskämt skrattade han bara och sade att han nog ska ge igen på mig för han blev så paff. Det var minsann roligt att han blev så uppjagad, haha. 

Därefter ringde jag mamma min och sade i princip samma sak, även hon gick på lureriet. Det roliga var att mamma gick upp på mitt rum och skulle börja packa ned saker och kläder till mig när jag fortfarande var kvar i telefon. Hon frågade hur mycket kläder hon skulle packa ned och jag bad henne rensa hela byrån då jag säkerligen kommer flytta hit eftersom jag trivs som handen i handsken här. När jag väl berättade att det endast var ett aprilskämt tror jag hon hoppade upp tre meter i luften för att hon blev så lättad att jag inte skulle flytta och hon gick verkligen på skämtet ;)

Även min pojkväns syster gick på lureriet när jag ringde och sade att jag nu är gravid. Dock blev hon inte glad på något sätt alls när jag väl berättade att jag fakiskt inte är det. 

Sedan lurade jag lite mer också men det har jag ingen ork eller tid att skriva om nu. Mitt lureri till Nadja var hur roligt som helst.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0