DEL 3: ÅRSRESUMÉ 2011

MARS.
Månaden började med vårkänslor eftersom våren var på ingång. Första dagen i marsmånad blev det en träff med tjejen jag är kontaktperson till, hockeytittande med familjen hos Lindbergs i stan, mys med Daniel och en avkopplande kväll i hemma i Bomhus, eftersom jag ännu bodde hemma. 

De närmsta dagarna bestod av mys med Daniel, solning, packning och umgås med familjen innan det var dags att förbereda sig inför trippen till Norrland. Den fjärde mars firades jag av Daniel, familj, släkt och vänner eftersom jag skulle befinna mig i uppe i Norrland på födelsedagen.
Dagen därpå avgick tåget från Gävle tågstation med slutdestination Haparanda. Lite över en trettontimmars resa var jag äntligen framme, jag blev då upphämtade av Nadja och Emil på busstationen och fick mig en rundvisning i både Haparanda- och en liten del i Finland där dem brukar befinna sig. Under tiden i Haparanda hann vi bland annat med att ha hur roligt som helst, fester, Umparii, spelkvällar, shopping, träning, promenader i det kalla, massa bilder knäppta, besök av släktingarna från Luleå, fika på ABC i Finland om kvällarna, bara umgås, skratta och skapa ett flertal fina minnen tillsammans. 
Det som var synd var att jag både hade min födelsedag och min och Daniels treårsdag som vi missade - trots det hann vi fira det när jag var hemkommen därifrån. 
Och för att inte glömma utöver allt det roliga vi hade för oss hade jag och Nadja några veckors verksamhetsförlagd utbildning eftersom vi då studerade. VFU´n hade vi på en dagverksamhet och ett gruppboende för personer med psykisk funktionsnedsättning. Under VFU´n var vi en dag på "påisenbyn" i Salmis vilket var en fin upplevelse, jättemysigt, bjuden på riktig norrländskt mat, åkte bandvagn till småstugorna som var mittemellan Sverige och Finland,- läs mer om det här "http://josefinlindholm.blogg.se/2011/march/paisenbyn-i-salmis.html#comment". Det blev även grillning i Riekkola för mig, Nadja och två kunder från dagverksamheten.´som faktiskt också var trevligt.

Den fjortonde mars, dagen då jag och Daniel varit tillsammans tre år varav sex månader som förlovade, fick jag ett samtal att hans syster och hennes man fått en dotter - det var så tråkigt att missa första tiden med henne men det har vi hunnit ta igen, mosters finaste lillskrutta som förövrigt snart fyller ett år. 

Den var en månad som innehöll en massa roligheter och det är jag jätteglad för eftersom det skapat så fina minnen. Jag var i princip under hela månaden i Haparanda hos vännerna, så oförglömliga resor jag gjort dit 









Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0