Påisenbyn i Salmis











Dagen idag på praktiken var mycket trevlig. Jag, Nadja, personalen och dem personer som går på dagverksamheten åkte till Salmis för att åka med bandvagn ut på isen där det fanns små stugor bland annat bastu, badtunna och ett hål i isen som man kunde doppa sig i.
Dock åkte vi dit för att äta lunch, se på den fina utsikten och åka bandvagnen. Maten vi bjöds på var mycket norrländskt - renklämma till förrätt, renskav och potatiskrokettliknande och en supergod lingonsylt till huvudrätt samt efterrätten som bestod av havtornskräm. Jag gillade allting förutom renklämman som hade en speciell smak och inte var något för mig. På vägen tillbaka såg vi två personer som pimplade också. 

Hur som helst ser ni lite bilder i detta inlägg och jag tycker faktiskt det var en upplevelse att få åka ut på isen. Det var väldigt mysigt och fint. Det märktes verkligen idag att jag befinner mig i Norrland - både på maten, miljön och på alla kläder och stövlar vi bar under vistelsen.

Kommentarer
Postat av: hanna å

men gud va mysigt! vad bra du verkar ha det :D ♥

2011-03-22 @ 23:28:37
Postat av: Josefin

Ja, men det är verkligen bra här Hanna. Jag trivs med Norrlandslivet :D <3

2011-03-23 @ 17:42:55
URL: http://josefinlindholm.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0