Del 2: Årsresumé 2011

FEBRUARI.
Denna månad började med plugg i all sin hast, jag var vid denna tidpunkt trött på studierna eftersom det verkligen tog upp all min tid. Att studera på distans var inte alltid enkelt, självdiciplin var en egenskap att dra nytta av eftersom vi satt hela dagarna med alla olika uppgifter och allt som hör till. 

Jag, Daniels syster och deras mamma tog oss en tripp till Valbo för att kika in lägenheten som Daniels syster och hennes kille skulle flytta in i. Det blev ännu mera plugg hela månaden ut och förutom det blev det massa trevliga trräffar med personen jag är kontaktperson till.

Den femte februari hände det jag aldrig mer vill uppleva, det satte sina spår som jag än idag känner av och troligtvis inte blir av med. Jag krockade med Daniels brors bil och jag var ensam i bilen vilket inte kändes något bättre efter krocken då jag inte visste vart jag skulle ta vägen och jag greps av panik. Det har snart gått ett år och jag har gjort fina framsteg gällande bilkörningen, jag trodde att jag aldrig mer skulle våga sätta mig bakom ratten men efter alla som peppat och tvingat mig att köra kan jag nu köra om jag har någon med mig. Men det behövs inte mycket för att jag ska hoppa till, bli rädd eller att hjärtat dunkar i hundranittio när jag är ute på vägarna. Trots det går det bra med bilkörningen. Tråkigt nog har jag än idag ont i nacken och ryggen varenda dag som jag hoppas inte kommer bestå resten av livet. Här kan ni läsa mer om olyckan - http://josefinlindholm.blogg.se/2011/february/bilolyckan.html#comment

Några dagar därpå blev det en stanrunda med Kajsa, lunch på Java och ett besök hos bibblan för att låna böcker till studierna. Kvällen avslutades mysigt framför tvn med mamma och pappa med en smoothie. Det fick även bli en mysdag med Linnea några dagar efter det. Vi umgicks hemma hos mig då jag fortfarande bodde hemma, bakade, möblerade om mitt rum innan vi vandrade över till Linnea i snövädret. Hemma hos henne blev det också till att möblera rummet, såg tv och spelade gamla super mario-spel på nintendo. 

Närmare mitten av månaden åkte jag tillsammans med Daniel och familjen till Hälsingland för att gratta min ena farbror på hans fyrtioårsdag. Det blev en heldag där med massa nya foton och en trevlig dag. Kvällen avslutades med Daniel framför några bra filmer. I den kommande helgen spenderade jag och Daniel en kväll hos hans syster med spelet uno och en massa prat. För att inte glömma besökte vi Daniels mamma den tionde februari då hennes katt fått kattungar som var så oerhört små och söta. En utav dessa fina kattungar blev min och Daniels, Silver blev hennes namn och det namnet eftersom vi trodde hela tiden att det var en hane men fick reda senare på att det var en hona.

Alla hjärtans dag var en fin dag då jag och Daniel firade två år och elva månader samt förlovade i fem månader. Jag började även räkna ned dagarna till vår treårsdag och till min tjugoårsdag som närmade sig.  

Förutom myskvällar med familjen och Daniel, plugg och besök hos Daniels familjer blev det träffar med vännerna. Hanna och jag tog oss en promenad lite runt om och överallt med hennes hund som förövirgt var den busigaste jag träffat. Vi fick oss många skratt under den promenadens gång. Närmare slutet på månaden blev det även en stanrunda med Tessan som började lite smått roligt då hon stormar in i gallerian och är heltokig över att hon glömt sin pinkod till mobilen, vi besökte telefonaffären ringde samtal och allting tills hon fick reda på att hennes pinkod var femsiffrigt och inte fyrasiffrigt som hon trodde - bravvo!

Samma kväll som Tessans lilla incident blev det hockeytittande hos Lindbergs i stan med familjen. Några dagar därpå hade jag, Daniel, familjen och mormor årets första grillning på baksidan där pappa skottat snön som en litet rum och med tända marschaller - mysigt.

Jag slutade månaden med mamma och tremänning för att besöka morfars tvillingbror. Ett uppskattat, värdefullt och trevligt besök måste jag säga. Jag fick se foton och höra berättelser om min morfar. Ett bra sätt att avlsuta månden på. 



Bilder från februarimånad.
De två första bilderna är på de fina kattungarna Daniels mammas katt fick. Sedan en bild där jag studerar och två bilder på väggen i mitt rum när jag bodde hemma där jag hade fina rosa tapeter med en ny väggtext jag satte dit. Den största och sista bilder är på mig med Smulans mamma, hon finns tyvärr inte med oss längre idag.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hahaha just fan :D

2012-01-05 @ 20:25:52
URL: http://tessannw.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0