Mardrömmar under andra trimestern

"Om du har konstiga drömmar - vare sig de handlar om bebisar eller graviditeten eller ej - kan det vara så att din sömn påverkas av graviditetshormoner, alla förändringar som din kropp går igenom och blandade känslor av glädje och oro inför att bli mamma." - babycenter.com, läs mer här.
 
 
Den senaste veckan har bjudit på en del mardrömmar och väldigt obehagliga drömmar som stör min sömn. Jag vaknar ofta omkring 04:30-tiden och vågar knappt somna om fastän jag är trött. Inatt drömde jag en sådan hemsk mardröm att jag nästan trodde det var verklighet när jag vaknade på morgonen och kände mig så ledsen.
 
Den här drömmen tog hårt på mig och jag har haft det i tankarna hela dagen. Tillslut ringde jag 1177 eftersom mvc inte har telefontid nu, där fick jag prata med en snäll sköterska som berättade att min hemska mardröm inte har någon koppling med att det kommer hända i verkligheten utan det handlar om min oro för hur allt ska gå, mammarollen och graviditetshormonerna.
Jag måste koppla av och njuta av graviditeten för sen har vi äntligen våran lilla skatt hos oss. Och självklart är det sant, nu ska jag försöka koppla bort all oro, inte bry mig om mardrömmarna och blicka framåt - för gud så vi längtar att få träffa dig lilla plutt ♥

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0