Del 6: Årsresumé 2011

JUNI
Eftersom det jag totalt glömt bort min lilla årsresumé från tvåtusenelva tänker jag fullända den innan det hinner bli ett nytt år.
 
Hur som helst kickade jag igång junimånad med en frukost ute på altanen i det härliga vädret. Jag hade ännu inte flyttat hemifrån vid det här laget. Dagen fortsattes med ett kvällspass på intriduktionen på det nya sommarvikariatet. Dagen därpå när jag var ledig så åkte jag på familjedag på Leaf där de visade hur godis och läkerolen tillverkas, aktiviteter både inomhus och utomhus och så vidare.
 
Dagen efter det blev det en till introduktionsdag som gick fint. Det blev helg här också, så jag och Linnea firade det med shopping i Valbo köpcentrum. Kvällen spenderades med fina Daniel, altanhäng och en god cider till det - härlig sommarkväll. 

Sedan blev det de närmsta dagarna en partykväll, en träff med personen jag är kontaktperson till, final i Big brother som jag slaviskt följde, picknick med familjen och Daniel i Boulognerskogen, jobb och härliga badstunder i hög sommarvärme. 
 
Efter att ha haft ett litet besök av Nadja och Emil som hade vägarna förbi Gävle kring den åttonde juni så efter några dagar när de skulle hem till Haparanda följde jag med lite spontant för en minisemester och ladda upp inför sommarens jobb. I Happis tog vi första utomhusdoppet, stranden, umgås, party, tripp till Luleå, fika på ABC i Finland, myskvällar, kubb på kvällskvisten och cruising runtom i Happis-/Finland. 
 
Den sextonde juni då vi hade en partykväll var jag med om en liten olycka som slutade på Kalix akutmottagning där jag fick en gipsad arm. Dagen därpå när jag besökte vårdcentralen sa de att jag bara stukat armen men jag hade så fruktansvärt ont så jag trodde inte på dem. När jag var hemma den nittonde på morgonen i Gävle så åkte jag och mamma till akuten direkt eftersom jag hade så ont i armen att jag inte kunde röra den eller något alls. Det slutade med gips eftersom jag fått en spricka i båtbenet i handleden. 
 
Dagen efter jag fick mitt gips började jag på sommarvikariatet och jag kände redan första dagen hur bra jag trivdes.
Den närmsta tiden blev det mest jobb, tid med Daniel, träffar med vännerna, mysig midsommar, Furuvik med familjen, grillning och en massa mer.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0