Bilolyckor

Den här veckan har jag lyckats se två bilolyckor - på något vänster har jag alltid otur att se olyckor i trafiken, det är många jag sett sedan jag fick mitt körkort för två år sedan. 

Den första olyckan jag såg i veckan handlade om en motorcyklist som aldrig hann stanna vid rödljus och tappade kontrollen över motorcykeln som då ledde till att den åkte rakt in i bilen framför. På gefle dagblads sida läste jag att föraren för motorcykeln tydligen hade tuppat av. Det var avspärrat av poliser kring området där olyckan skedde och bensintanken på cykeln gick sönder så det rann ut en massa bensin på vägen.

Den andra olyckan jag såg var i lördags då vi såg att en bil kört av vägen på grund av rådjur eller älgar sprungit ut mitt på vägen. Självklart stannade vi och frågade personen som kört bilen ifall vi ska ringa någonstans, om denne mår bra eller behöver hjälp med något. Denne hade sina närstående där redan och det var mest matriella saker som var trasigt. Personen i fråga hade känningar i nacken-/axeln så jad bad denne att kontakta sjukhus så fort denne kan, eftersom jag själv har erfarenheter av just nacke-/ryggkänningar. Förövrigt mådde personen bra så det var tur. 

Det var faktiskt inte heller länge sedan alls som jag såg en liten krock och en stor trafikolycka. Det är obehagligt att se, just för att så många personer som kommer till skada och att folk inte alltid är försiktiga när de kör. Olyckor sker och verkligen vem som helst kan bli drabbad. 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0