Min fina påskafton

Min påskafton har varit en trevlig och mysig dag med mina nära. Jag, Daniel och Silver blev upphämtade av pappa vid tolvsnåret för att åka hem till dem. Hemma hos min familj blev det traditionella påskäggsletandet som alltid är lika underhållande varje år när mamma och pappa sitter i soffan och skrattar åt oss för att det tar så lång tid att hitta påskägget och för att jag desperat letar överrallt. En rolig tradition.

När vi alla hittat äggen satt vi i sofforna och pratade en stund allesammans. Även våra katter Silver och Smulan fick ett varsitt påskägg med kattmynta och leksaker. 

Efter en stund promenerade jag, Daniel, familjen och katterna i solskenet hem till mormor där även morbror var för att äta påskmiddag och umgås i några timmar. Även där fick vi ett påskägg av vår kära mormor som gjort så fin påskmiddag och påskfika till allihopa.



Nu blir det att avsluta denna trevliga dag med min fina i soffan framför tvn och ha en mysig kväll tillsammans. Ett hjärtligt tack till mina nära som gjort denna dag till något bra

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0