Helgen

Helgen är nu över och jag har inte haft tid för att sitta vid datorn eller uppdaterat här. Hur som helst var det en lyckad helg som var både trevlig, mysig och rolig.

Som jag nämnt tidigare så gick fredagen åt till att först spendera tid i Riekkola med Nadja och två klienter för bland annat korvgrillning. Därefter när Nadja åkte till jobbet umgicks jag med hennes vänner då vi åkte runt till några affärer, gymmade, solade och bastade. På kvällen gick vi ut och åt på restaurang då Nadja slutat på jobbet. Fredagen var med andra ord väldigt trevlig och mysig.

I lördags träffade jag släktingarna från Luleå som var på besök över helgen i Haparanda för att bland annat hälsa på min morbrors tjejs mamma som bor här. Jag passade självklart på att umgås med dem hela dagen vilket var trevligt. Bland annat var vi en sväng till Ikea då dem skulle shoppa, vi åt sedan våfflor hos min morbrors tjejs mamma där jag även blev firad och fick present i efterskott. Efter det åkte jag, min låtsaskusin och min morbrors tjej till Rajalla i Finland för att titta runt i köpcentret lite, även det var trevligt enligt mitt tycke. 
Efter att ha umgåtts med med blev det hem till Nadja och börja göra mig iordning inför kvällens bravader och även invänta på att Nadja skulle komma hem från jobbet. Kvällen var hur som helst väldigt trevlig och rolig, det blev party och utgång på Umpari - krogen i Finland. Lyckad kväll med andra ord. 

Söndagen gick åt till att slappa och bara ta det lugnt hela dagen. Jag umgicks med Nadjas vän då hon jobbade hela dagen lång. Det blev wii-spel, filmer och uno-spelande för oss. När Nadja väl slutade på jobbet åkte jag, Nadja och två vänner hem till henne för att se ännu en film och bara ta det lugnt.

Idag är det måndag och min dag hittills har jag spenderat på mitt andra praktikställe. Jag ska som jag tidigare nämnt praktisera dagversksamheten Gripen här i Happis dem tre första veckorna och sedan praktisera på ett gruppboende dem resterande två veckorna. Så med andra ord är min första dag på mitt andra praktikställe avklarat.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0