Haparanda

Igårkväll när jag kom fram till Happis fick jag en rundvisning, vilket inte tog så lång tid då Happis är litet. Vi åkte även över gränsen till Finland som jag tyckte var relativt coolt, det var så pass nära också.  Sedan blev det en lång pratstund då det var ett bra tag sedan vi sågs. Som ni kanske förstått bor jag hos klasskompisen Nadja, och för tillfället är hon på jobbet så jag tänkte väl roa mig med något. När hon slutat får vi se vad som händer, kanske en promenad runt i områdena för att lära känna stället. Om jag har tur kanske vi lyckas se några renar när vi är ute ;)

Resan igår gick relativt bra, det var över tretton långa och jobbiga timmar då jag blev väldigt rastlös och inte riktigt visste vart jag skulle ta vägen. Det kändes även lite konstigt att åka förbi min skola i Skellefteå då jag är van att stiga av där men istället fortsatte jag några timmar till. I Skellefteå stod bussen still i högst tio minuter och jag hann på den korta tiden säga hej till en annan klasskompis Emma som var så snäll att komma till busstationen för att heja en snabbis.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0