Gårdagen - Första dagen i Happis

Gårdagen var den första dagen här i Haparanda och jag hade det mycket trevligt. Eftersom Nadja jobbade några timmar under dagen passade jag på att återhämta mig från den långa resan genom att bara ta det lugnt, packa upp, vika kläder, datorsittande och gjorde mig iordning för dagen för att känna mig som en människa igen. Jag fick även ett snabbt besök utav några släktingar som hade vägarna förbi när dem var på väg hem från sportlovssemstern.

När Nadja väl slutat på jobbet hämtade hon mig hemma hos henne för att åka och hälsa på några vänner till henne. Därefter träffade vi två andra väner till henne och åkte till IKEA för kika runt och även äta middag där. Det blev sedan en mycket trevlig kväll med massa prat och skratt för mig och Nadja hemma hos hennes vän där vi även spelade olika nintendo wii-spel. Innan vi avslutde kvällen åkte vi till ABC i Finland för en kvällsfika med en vän till henne. Därefter avslutade vi kvällen med att läsa igenom och finslipa på Nadjas arbete som hon sedan skickade in. Sedan blev det sovdags då vi var väldigt övertrötta.

Haparanda är en väldigt liten stad trots det är det väldigt mysigt här och även kallt må jag säga. Även dialekten är väldigt rolig - en blandning av svenska och finska :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0