DEL 9: ÅRSRESUMÉ 2010

December
Min verksamhetsförlagda utbildning pågick ännu i början av denna månad, det var redan vid den åttonde december som den slutade. Det var en bra och lärorik VFU-period tyckte jag. Sedan återgick jag tillbaka till distansstudierna och det första var att skriva VFU-arbetet. Nästa kurs som skulle påbörjas var Socialpsykiatri där vi började med grupparbete. 

Även min kära mormor fyllde år så henne grattade vi självklart. 
För trevlighetens skull blev det kvällar med kortspel och pratstunder för mig och pojkvännen hemma hos hans syster. Det är ju alltid lika mysigt och trevligt tycker jag. Jag och min älskling var även barnvakt till lillkusinen som även det var mysigt - hon är så go hon min kusin.
En kväll hade jag en mys-/tjejkväll med Linnea och Ida som alltid är lika underbart, vi såg gamla inspelade filmer och hade en massa pratstunder innan jag och Ida tog med oss pulkorna och åkte i pulkabacken som även det är lika roligt varje gång vi gör det. 
Jag hade även myskväll med Kajsa framför Idolfinalen och där jag tyckte att fel person vann. Vi hade det supertrevligt ändå och det har vi ju alltid. En dag i mitten av månden gick jag med Hanna på stan för att shoppa, därefter gick vi hem till henne och umgicks samt bakade cupcakes - jättemysigt. 

Julen började närma sig med stormsteg så vid den elfte december påbörjade jag och Linnea julhandlingen som brukar vara lika svår varje år. Någon dag därefter plockade vi fram julgranen och julpyntet hemma i Bomhus, det var så mysigt tyckte jag och jag kände hur julen närmade sig - det gillades enormt. På lucian hade jag lussemys med familjen där vi åt lussebullar och pepparkakor. Innan det var jag tillsammans med mamma och pappa till Valbo köpcentrum där vi kikade runt, även några deltagare från Idol uppträdde på Mediamarkt så det passade jag på att kika på litegranna.
Den nittonde var det fjärde advent och stämningen överallt var så mysig. Jag ordnade även ett pepparkakshus hemma.
På dan före dan före dopparedan följde jag med min pojkväns syster och hennes kille till deras barnmorska för att höra lillens hjärta då jag även för första gången kände lillen sparka inne i magen på henne.

Julafton kom och var hur hur mysig som helst med mina nära och kära. Stämningen var super och julklapparna var jättebra - den bästa klappen var nog min kära systemkamera. 

I slutet av månaden var jag och mamma med i en liten krock, trots att det var en liten krock. Det var nämligen en man som backade i full fart på oss ifrån hans parkeringruta så bilen blev bucklig och lite skrapningar. 

Jag beställde även hem min käraste mobil som jag fortfarande är nöjd över - HTC Desire HD.
Det sista som hände år 2010 var nyårsafton som först firades med familjen hemma med middag och trevligheter innan kvällens bravader satte igång. Det blev nämligen fest som var mycket trevligt. 



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0