DEL 8: ÅRSRESUMÉ 2010

November
Denna månad började bra då jag hade en kompisdag med Linnea och Kajsa där vi shoppade i både stan och valbo, åt inne i stan och bara umgicks vilket var väldigt trevligt. Det blev ganska många shoppingtillfällen med vännerna denna månad. 

Pluggandet fortsatte i all sin hast med bland annat individuellt arbete att skriva. Det var väl en hel del att göra så lite skoltrött blev jag allt. 

Tillsammans med mamma, lillebror och mormor besökte vi Owe Jansson en dag i början av månaden och där träffade jag på Sara vilket var jätteroligt. Jag, Sara, hennes syster och Linnea träffades någon dag efteråt inne i stan över en fika också. 

Min pojkväns syster var gravid och hade nu varit på ultraljud för att se vilket kön lillen hade, dock ville lillen inte visa sig utan låg på magen så dem fick gå därifrån ovetandes. Hur som helst, jag, min pojkvän och hans syster hade våra Skipbo-kvällar och pratstunder.

Jag tog mig modet att ta hål i örat också, tänk så löjligt det låter men jag är så nålrädd man kan bli. 

Pappa min fyllde 42 år den gamlingen, det firades såklart med gäster, fika och presenter. Det blev även ett restaurangbesök för oss alla i familjen, alltid lika mysigt. Några dagar därpå var det farsdag också.

Den åttonde november påbörjades min verksamhetsförlagda utbildning på ett serviceboende som heter Vendela. Det funkade jättebra där och alla var trevliga. Denna VFU pågick sedan i tre veckor innan jag återgick till distansstudierna.

Den första snön kom den nionde november, eller det hade faktiskt snöat innan men det var sådan ynka snö så det smälte bort på direkten. Nu lade sig snön på marken och det snöade mycket. 

Kajsa fyllde även tjugo år och det firades med party hemma hos henne som var väldigt trevligt och därefter blev det utgång som även det var roligt. 

Det blev även en rundtur i Valbo köpcentrum för mig, min pojkvän, hand bror och pappa. Sedan en fika på det hemma hos pojkvännen innan vi hade en myskväll. Det blev även en bowling för oss där han vann, dock bestämde jag mig att nästa gång skulle jag vinna. 

Den tjugoåttonde var det första advent och julen började närma sig. Julgardiner och adventsljusstakar plockades fram och snön bara öste ned utanför våra fönster. Även julbocken inne i stan kom på sin plats. 



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0