Kursträff i Skellefteå -

Söndag
Denna dag anlände jag till Skellefteå och reste hela dagen lång, för att precisera det mer exakt tog det ungefär tio timmar. Mer än så hände inte denna dag eftersom jag bara satt först i ett tåg och därefter i en buss och senare ännu ett till bussbyte innan jag var framme. Väl framme var det nästan på direkten sovdags för att orka med första kursdagen i skolan och även för att jag var väldigt trött efter dagen.
Måndag
Som sagt var det första kursdagen på Skellefteå Campus för denna gång och dagen började med information och därefter gick hela skoldagen åt till oppositionen i Socialpsykiatri, vilket var väldigt lättande och härligt när det var överstökat.
När skoldagen var över åkte jag, Nadja och Marie till boendet där dem packade upp sina saker vilket jag redan hade gjort dagen innan. Vi gick sedan på stan i hopp om att hitta något fint men fick endast med mig en tunika hem. Kvällen gick åt till att prata igen allt vi missat, skratta och bara umgås med varandra vilket vi inte gör ofta med tanke på att vi bor så pass utspritt över landet.
Tisdag
På morgonen började vår lektor gå igenom lite kring socialpsykiatrin med mera. Därefter sökte vi i databaser och försökte spåna på idéen vad vi ska skriva i uppsatsen. Karriärvägledning - att skriva CV stod på schemat denna dag också, vilket var bra att få en genomgång av. Jag, Nadja, Marie och Emma åkte efter skolan till stan igen men det var endast en snabbis där jag köpte nya leggings då jag var i behov av det samt ett långt basiclinne i vitt. Därefter åkte vi alla fyra till boendet där vi åt middag tillsammans och åkte sedan i stora soppåsar i Vitbergsbacken som ligger precis bredvid boendet - en väldigt stor backe full med stora hopp i. Det var väldigt roligt och vi har inspelade filmer från backen som ska bli väldigt roliga att se :) Bastu, skratt, prat och tv var det som gick åt resten av kvällen, vilket var trevligt.
Onsdag
På morgonkvisten startade kursdagen med att vi fick introduktion i den nya kursen - beroende, våld och tvång som vi nu påbörjat. Föreläsning om missbruk stod sedan på schemat och även en från NEPO-teamet kom för en föreläsning - NEPO står för neuropsykiatrisk omvårdnad. Tillsist var det introduktion självständigt arbete och sedan var kursdagen slut. Vi åkte då till Jacks som är en affär som har allt möjligt, lite småsaker blev inhandlat där. Kvällen blev ungefärlig som kvällen innan - tv, bastu, skratt och massa prat :)
Torsdag
Denna dag var den sista kursdagen och där var det bland annat en föreläsning; möte och hantering av besvärlig patient samt gemensamt förhållningssätt som höll på relativt länge. Klockan 16.00 var det dags för mig att åka hem, bussen avgick då från Skellefteå. Vid Umeå universitetssjukhus klev jag av för att åka tåg från Umeå östra, dock var tåget inställt och det blev då en ersättningsbuss istället som tog lite längre tid. Denna ersättningsbuss åkte jag med till Örnsköldsvik och där fick jag byta buss ännu en gång som tog mig till Sundsvall. Ifrån Sundsvall åkte jag tåg hem till Gävle - alltså var jag hemma efter tre bussbyten och en tågresa på lite över tio timmar. Väl hemma var klockan cirka tjugo över två på natten och jag var väldigt trött så jag somnade på direkten.
För att sammanfatta har jag haft det trevligt i Skellefteå och det var så roligt att träffa några vänner igen :) Massa filmer och bilder blev knäppta som minnen.

Idag fick jag en sovmorgon, jag vaknade cirka tio över tolv. Denna sömn jag fått inatt behövdes kan jag säga, idag blir det till att åka hem till Daniel, gud så jag saknat honom 

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0