Del 6: Årsresumé 2010

September
Denna månad började med att avsluta den sista dagen på kursträffen i Skellefteå. Först och främst hade vi en skoldagen med bland annat föreläsningar om psykofarmaka och Kognitiv beteendeterapi. Avslutningsdelen missade jag då jag var tvungen att åka med bussen som gick kl 16:00 från Skellefteå och som gick till Sundsvall och därefter invänta tåget som skulle ta mig hem till Gävle - hemma och trött var jag efter en tiotimmarsresa.
Dagen därpå cyklade jag in till stan för att träffa min pojkvän som jag hade saknat så mycket och när vi träffats ett tag cyklade jag hemåt igen och kvällen tillbringades tillsammans med Linnea där vi pratade en hel del om den kommande semesterresan.
Dagen efter detta blev det en cykeltur in till stan igen, denna gång för att träffa Linnea och vi hade i uppdrag att växla svenska kronor till euro på Forex. Då kände vi hur vi börjar närma oss resan :) Vi tog även en stanrunda och Kajsa kom in till stan och shoppade med oss. Detta var då en fredag och när jag cyklat hem igen och hämtat min packade väska hemma cyklade jag vidare hem till min pojkvän för att ha en mysig helg. Dock ringde dem från jobbet innan jag ens hunnit komma innanför dörren hos pojkvännen så då blev det en natts jobb där jag skulle sitta vak åt en brukare.
Den fjärde september fyllde pojkvännen min år, så detta firades med gäster och fika. På kvällningen åkte vi till stan för att äta en matbit och se på alla dem 5000 marschaller längs Gavleån - det var fint och en väldigt mysig kväll och speciellt när jag fick gå där hand i hand med min älskade :) Det var även cirkusliknande uppträdanden där.
Jag och Linnea hann träffas ganska många gånger också, och mycket snack och planering för resan var det. Nedräkningen började verkligen på allvar och vi var spända och förväntansfulla. Vi började även småpacka lite och tog fram snygga outfits att ha med.
De närmsta dagarna gick även åt till att umgås med Daniel, studierna, wii-spelande, bloggläsning och vännerna. Resfebern började slå in ganska stort på mig och jag gick runt nervös och stressad hela tiden.
Den elfte september var jag barnvakt åt min söta kusin Elsa på tre år, det var en mysig kväll där vi lekte, såg tv, läste böcker, busade och skrattade.
Jag fortsatte självklart med att vara kontaktperson och varje vecka träffas vi en gång. Bland annat åkte vi till min stuga över en dag vilket var jättetrevligt.
Sedan fyllde min vän Linnea tjugo år också, jag grattade henne med att gå över med en present, vi fikade och pratade och hon visade vad hon fått mer i present.
Någonting nytt som hände detta år var att rösta inför valet - det var nämligen första gången jag fick göra det så det gjorde jag självklart. Jag och mamma åkte till biblioteket i Bomhus där vi röstade.
Resväskan vägde nu vi detta tillfälle tolv kilo och då var verkligen inte allt nedpackat. Slutligen när allt var packat var den väldigt tung men det gick ;)
Den fjortonde september var en dag jag aldrig kommer glömma, den dagen då jag och min pojkvän förlovade oss. Av att bara vara i hans närhet gör mig lycklig och jag älskar han enormt mycket. Jag var så pass överlycklig efter den dagen över att se ringen på mitt finger och jag är minst lika lycklig ännu när jag tittar på min ring. Jag visste redan då och jag vet det nu att jag vill leva med honom resten av mitt liv - mitt hjärta.
Sedan hände det mer roliga saker, nämligen min och Linneas Greklandsresa föll äntligen in, vi fick pallra oss upp kl 04:15 på morgonen för att bli skjutsad till Arlanda. Under våran vecka på Kreta bloggande jag ingenting men har nämligen massvis med bilder jag lägger ut då och då - dessa finner ni i mappen "Kretaresan". Det kommer att komma fler bilder än vad som ligger i mappen nu men jag lägger ut de när jag har tid. Resan var verkligen toppen, allt var så bra. Värmen, sällskapet, stränderna, hotellet, poolerna, allt roligt vi gjorde och hur fint det var :) Jag ångrar inte en sekund över att vi åkte. En vecka senare landade vi iallafall på Arlanda då vi var bruna och fina. Samma kväll som jag kom hem åkte jag hem till min pojkvän, gud så jag hade saknat honom och det var så roligt att få träffa honom igen.
Efter en mysig helg med mannen i mitt liv var det dags att ta tag i studierna igen eftersom jag varit borta i en hel vecka. Det var då dags att påbörja ett individuellt arbete vilket flöt på så det var skönt. Självklart var jag tvungen att ta igen alla idolavsnitt jag missade under veckan också.
Närmsta dagarna blev det shopping med vänner, umgicks med pojkvännen, blev bjuden på middag hos pojkvännens syster :) Detta avslutades månaden med.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0