Del 5: Årsresumé 2010

Augusti
Sommaren började lida mot sitt slut och hösten var på insprång. Denna månad började trevligt då jag och min pojkvän fick besök hemma hos honom utav hans pappa med tjej, systern, en vän till henne och bror. Vi fikade och spelade mitt Wii-spel som jag hade hemma hos honom över sommaren då jag tillfälligt bodde där. Hur som helst var det en trevlig kväll :)
Dagen efter detta fyllde min kusin fjorton år och det firades med familj och släkt hemma hos dem i stan. Jag fick då mig en funderare, inte tyckte jag att det var så längesedan jag var i den åldern, men det var ju då trots allt sex hela år sedan.
Dagarna som kom fortsattes med extrajobbet, eller snarare nätterna då jag endast jobbade nätter på sommaren. Förutom det träffade jag Linnea en regnig dag för lite planering och prat om Kreta. Vad passar bättre att prata om när det var ett regnväder? ;) Inte nog med att vi planerade lite för resan så tog vi oss ett steg närmare hela resan eftersom vi då betalade den.
En vecka in i månaden var det en fin sommarkväll faktiskt då jag, tjejen jag är kontaktperson till, familjen, grannarna och några till åkte till ett ställe vid vattnet där vi hade picknick hela kvällen lång. Det var även en stor scen en liten bit bort där det var Diggilo så vi fick underhållande musik hela kvällen så det var ett plus. Det var iallafall en mysig och trevlig kväll.
På jobbet en natt i början av denna månad vid halv fem-tiden cirka så hände en hemsk upplevelse, jag tar det i korta drag endast och tänker därför klistra in ett utdrag av en del av texten över vad som hände.
"Det där hemska jag skrev om att jag såg inatt var kanske kring halv fem tiden inatt. Jag och tjejen jag jobbar natt med i helgen åkte minibussen på väg till det andra boendet för extra tillsyner på några som bor där. På vägen bredvid tyckte vi att vi såg något men vi uppfattade inte riktigt vad det var utan trodde faktiskt att det var en papperkasse för det såg det ut som. Dock var det inte någon kasse, utan en kanske 17årig flicka sittandes mitt på gatan ihoprullad, heltsöndergråten och en kort klänning samt en spritflaska som var halvfull som stog bredvid henne."
Det var inte bara kusinen min som fyllde denna månad utan även min pojkväns lillasyster som blev tjugotvå år den åttonde augusti. Detta firades hemma hos henne där det bjöds på bland annat smörgåstårta. Dagen efter detta hade vi en kortspelar-dag-/kväll hemma hos henne vilket alltid är lika trevligt. På kvällen cyklade jag och min pojkvän hem till mig i Bomhus där vi hälsade på en stund och lånade med oss lite filmer att se på min lediga dag. Olyckligtvis nog så regnade det då och vi fick cykla hem i detta tråkiga väder då det aldrig verkade vilja sluta regna.
Den tolfte augusti laddade jag batterierna fullt ut för att jobba sista natten på extrajobbet för denna sommar. Så fredagen den trettonde gick jag av jobbet, alltså jag hade ju jobbat natten mellan den tolfte och trettonde. Då blev det att trampa full fart på cykeln hemåt för att sova innan vi skulle gratta faster som fyllde år, det firades hemma hos henne och hennes familj. På kvällen såg jag och min pojkvän filmen "Friday the 13th" eftersom det var fredagen den trettonde.
Jag fixade ett nytt pass också, då det var exakt en månad kvar till Greklandsresan. Dagen efter det fick jag veta att min pojkväns syster och hennes kille väntade barn, jag var och är glad för er skull :)
Något mer roligt som hände denna månad var den artonde då jag var på stan med Kajsa, helt spontant tog vi hål i naveln vilket jag absolut inte ångrar än idag då jag velat ha det länge men inte funnit modet att göra det. Nervös som jag var klarade jag det iallafall :) Dock smärtade det rejält den kvällen, natten och dagarna efteråt, det var minsann en pina ibland.
Den tjugoåttonde var det den årliga kräftskivan med massa folk man känner, det var trevligt och bilderna var väldigt charmiga på sitt sätt, speciellt med den fina kräft-oufiten. Dagen efter det var det dags igen för kursträff i Skellefteå och resan dit började med förseningar vilket inte var speciellt roligt. Den sista dagen på denna månad var jag fortfarande kvar i Skellefteå, då jag, Nadja och Marie spelade bowling och hade en supertrevlig dag-/kväll :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0