Del 4: Årsresumé 2010

Juli
Denna månad började med att jag fortsatte med extrajobbet och försökte ställa om dygnet att vara vaken om nätterna och sova på dagarna. Jag jobbade nämligen natt hela sommaren och för en person som i hela sitt liv varit vaken cirka en natt innan jag fick jobbet var det ganska tungt och dessutom var det så pass ljust om dagarna att det var svårt att sova ibland. Men det där kom man in i och senare på sommaren gick det hur bra som helst att sova till sena eftermiddagar.
Mitt i sommaren var det nu också, varmt hade vi det vissa dagar och hur underbart är inte det? Jag skrev den andra juli att vi hade cirka 30 plusgrader och på vissa ställen hade det nästan varit varmare än så - hetta med andra ord. Jag och Daniel hade då tagit oss en cykeltur till stan för att kyla ned oss med en kall glass. Annars var det massa bad som gällde denna varma sommarmånad på stränder, viktoriasjön och hemlingbysjön bland annat. Ibland åkte vi hem till Daniels pappa ute på landet också där det var grillning, badning i viktoriasjön, crocketspelning, solning och så vidare.
En vecka in i månaden tog jag och Linnea en stanrunda för att kika på kläder och snacka ihop oss lite om Greklandsresan som vi bokat men innan dess skulle Linnea till samma ställe med hennes familj vid den tidpunkten i juli.
Varje onsdag i julimånad är det sommarkväll här i Gävle och detta gick jag på med Kajsa, vi tog oss en cykeltur dit för att först gå på stan då det var öppet till kl 21:00 och sedan på de artistuppträdanden som var på scenen på stora torget.
Det blev även lite besök för mig och Daniel hemma hos mig i Bomhus för grillning och jordgubbsätning tillsammans med familjen min. Det var nämligen så att jag bosatte mig hos min pojkvän hela sommaren och därför hälsade vi bara på hemma där jag egentligen bor. Något mer jag gjorde med familjen var ett bröllopsfirande i Hälsingland för låtsas-farmor och hennes nya man som blev firat i skärgården en vacker och härlig sommardag.
Jag träffade även tjejen jag är kontaktperson till en gång i veckan, bland annat denna månad var det restaurangbesök, promenad till Boulognerskogen, minigolf och att vara utomhus som gällde då det mestadels var så pass bra väder.
I mitten av månaden begav jag, min pojkvän och familjen oss på en liten campingsemester i Hälsingland från fredag till måndag vilket var helt underbart och jag ville absolut inte åka hem för jag hade det så bra med min kära pojkvän och min älskade familj. Vi hade supermysigt alla dagar och äventyrade lite i det fina landskapet samt hälsade på släktingar. Efter detta var det dags att åka hem igen och fortsätta med extrajobbet som varade resten av månaden.
Den tjugosjätte juli fyllde våran fina Smulan två år, lillhjärtat våran fyllde och det firades såklart.
Jag fick även ett vykort från Kreta där Linnea berättar hur underbart härligt och varmt det är, då började jag längta ännu mer tills vi skulle åka dit och nedräkning på femtio dagar började.
I sluttampen av denna månad köpte mamma och pappa en ny bil, vi hade grillkväll med min pojkväns familj och det blev en kväll med kortspelet skip-bo med pojkvännen min hemma hos hans syster.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0