Del 3: Årsresumé 2010

Juni
I slutet av maj åkte jag till Skellefteå för en kursträff med klassen och var kvar där i början av juni - sista dagen var den tredje. När jag väl kom hem på natten var jag jättetrött, det blir jag alltid efter en kursträff. Lång resa, mycket föreläsningar, långa dagar men det brukar ändå vara roligt.
Några dagar in i denna månad blev det bland annat solning på verandan, grillning, övningskörning, möte med det blivande tim-/extrajobbet och även Tessans inflyttningsfest.
Den sjätte juni påbörjade jag intensivutbildningen som skulle pågå i två veckor. Nervös som jag var tog jag bussen till trafikskolan på morgonen och var då ett steg närmare körkortet. Eftersom jag gick intensivutbildning så pluggade vi teori väldigt intensivt och hade körlektioner lite då och då.
Teoripluggandet pågick ungefär från morgon till kväll - körkortsboken hade jag med mig i princip överallt. Inte nog med att allt flöt på och gick bra så blev jag väldigt bra vän med Elin och Fiona som gick samma utbildning som mig - jättetrevliga och roliga tjejer.
En dag på väg hem från trafikskolan var det i princip stopp i trafiken, väldigt mycket bilar och folk överallt - det berodde på att studenten ägde rum då, jag satt på bussen väldigt länge i väntan på att få komma hem och hann tänka mycket på att det redan gått ett helt år sedan jag själv tog studenten.
Efter cirka en vecka på utbildningen var det dags för halkkörningen, jag vet jättenervös minns jag för jag och tre till tjejer skulle turas om att köra till Falun där vi skulle halkköra. Men det gick bra och likaså halkkörningen - den var jätterolig faktiskt, det är något jag skulle vilja göra om.
Fram tills datumet tjugofjärde juni hann jag med att träffa tjejen jag blev kontaktperson till, spela tennis, grilla, riskettan, studera lite mer teori. vara med min pojkvän och övningsköra såklart.
KÖRKORT - Ja, den dagen var lycka, jag hade både uppkörningen och teoriprovet på samma dag och klarade både och så det var ett riktigt glädjerus.
Sedan blev det midsommar också, det firades med familjen, pojkvännen och mormor i Boulognerskogen. På kvällen blev det partaj.
Den tjugoåttonde juni var min första dag på extrajobbet - gula villan och V50 som är gruppboenden för personer med psykiskt funktionsnedsättning och framför allt psykosproblematik. Ett spännande jobb med andra ord. Första dagen när vi var ut på ärenden på jobbet såg vi en trafikolycka, det var hemskt men det gick hyfsat bra. Sedan fortsatte det med jobb månaden ut helt enkelt.
Första utomhusdoppet blev också den tjugonionde juni med min pojkvän och hans kompis, lite sent ute men det var skönt med ett dopp utomhus.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0