Del 2: Årsresumé 2010

April
Denna månad började väldigt bra då jag och Linnea tog tag i våra semesterplaner och bokade en resa till Makrigialos på Kreta - för att njuta av en vecka fylld med sol, bad, semester, hälsa på hennes syster och att bara ha roligt. Vi bokade resan väldigt tidigt vilket gjorde att vi blev alltmer förväntansfulla i längtan efter upplevelsen.
För att dagarna skulle gå snabbare och att dem skulle minska i antal måste man komma på ett tidsfördriv, jag hade ju studierna såklart som alltid tar upp mycket tid. Så jag, mamma och pappa städade och rensade i hela lägenheten vilket tog ett långt tag - tidsfördriv. Något annat jag fördrev tiden med blev bakning, det var inte många gånger men någon enstaka så, bland annat rågflingebullar och scones med solroskärnor blev det bakat.
Plötsligt blev det påsk också - påskägg och påskmat med pojkvännen och familjen hos mormor och morbror var även där för att fira denna högtid tillsammans. Vi fick även påskbesök av kusinerna, faster och hennes man - trevligt med andra ord.
En vårdag ganska så i början av månaden fick jag besök utav Hanna och en massa nintendo wii-spelande blev det för våran del, vi körde på både dansmattan och nintendospelen i cirka 3-4 timmar väldigt intensivt med hårdträning - det var roligt men vi blev ganska slut efteråt. Även Linnea kom ibland över på lite nintendo-/dansmatta-spelande vilket alltid var roligt, filmer finns nedanför.
Och sedan var det det här med att fördriva tiden, jag gjorde ju mycket för att dagarna skulle gå snabbt och en ommöblering i rummet stod på schemat en vecka in i aprilmånad.
En bra sak denna månad var att våren började visa sina tecken - jag och min pojkvän promenerade någon gång i mitten av månaden och fick syn på både fjärilar och fina vårblommor som finns på bilder nedanför.
Den tolfte april tog jag och Linnea första steget med Greklandsresan - vi betalade nämligen in den första summa pengar utav resan och började längta alltmer efter solen och själva upplevelsen att få åka till det fina Grekland.
Grilldebuten för året ägde även rum i mitten av april - jag och min pojkvän bjöd hem hans mamma och hennes man för en grilldebut. Dock försvann vårkänslorna den tjugoandra april då jag upptäckte på morgonen att det snöade och att det var vitt på marken igen. Min pojkväns mamma fyllde även år så vi tillsammans med min pojkväns övriga familjemedlemmar grattade henne.
Jag avslutade månaden med att klippa håret med snelugg och uppklippt - skönt och fräscht till våren kom tillbaka. Men det allra sista på månaden var partajet på sista april - rolig och lyckad kväll.


Maj
I början av majmånad träffade jag bland annat mina vänner Linnea och Ida. Jag och Ida tog oss en långpromenad till stadsbiblioteket och sedan hem igen, jag behövde nämligen låna lite böcker till plugget. På vägen dit och hem hann det bli en hel del snack om bland annat gamla minnen. Vädret vid denna tidsperiod var härligt, solen sken och våren var fin.
Den fjärde maj fyllde lillebror min sexton år och det bestod då endast två år till hans artonårsdag - nu är det nämligen cirka ett år endast som återstår. På hans födelsedagskväll var jag med familjen och min pojkvän till restaurangen Olearys och åt middag.
Några dagar senare bestämde sig jag och Kajsa för att promenera i det fina vårvädret i Boulognerskogen på hälsans stig som var sex kilometer - det var trevligt och vi hittade roliga träningsmaskiner som vi testade också.
Fler födelsedagar blev det också, min söta lilla kusin fyllde tre år vilket firades hemma hos kusinerna.
Inte nog med det stod även studier, övningskörning, träning på nintendo wii, promenader med vänner och massa fina stunder med min älskling på schemat.
En annan fin och underbar kusin sov hos oss några nätter kring denna tidsperiod också. Jag, kusinen och familjen såg då filmer, hade myskvällar och promenerade i Boulognerskogen tillsammans med en glass i handen.
I mitten av månaden råkade jag ut som varenda år vid denna tidspunkt pollenallergin som är väldigt jobbig, jag svullnar upp, får röda och rinnande ögon som kliar och svider jättemycket. Men något positivt är att vid denna tidpunkt bokade jag intensivkursen jag skulle gå på i början av sommaren.
När månaden började nå sitt slut åkte jag med min pojkvän på Eckerö linjen till Åland, vi gick upp kl 06.00 på morgonen och tog oss då till tågstationen då bussarna skulle gå därifrån, bussresan varade i två timmar och vi hade ett gäng kacklande tanter framför oss som pratade oavbrutet hela vägen. Förutom det var resan trevlig och vi hade tur med vädret - strålande fint.
Sommaren närmade sig med stormsteg och den var mer än efterlängtad. PFV hörde av sig angående intervju om sommarjobb, eller snarare tim-/extrajobb och intervjun gick bra trots nervositeten. Men innan sommaren var kommen var det dags för en kursträff i Skellefteå. Under tiden jag befann mig i Skellefteå var det även mors dag så jag fick gratta mamma över internet. Sedan var jag i Skellefteå månaden ut, dock var det endast tre nätter.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0