Del 1: Årsresumé 2010

Här kommer en årsresumé med några händelser från det gångna året - 2010
Januari
"Nytt år nya tag" - detta nämndes i första inlägget den första januari tvåtusentio. Jag började mitt år med att skriva på min individuella examinationsuppgift och hade ganska precis avslutat min verksamhetsförlagda utbildning på psykosenheten på psykiatrin - dock gjordes det i slutet av december men jag hade gott om nya erfarenheter att ta vara på när det gäller distansstudierna. Jag besökte även avdelningen i januari för att heja och se hur allt stod till med både patienter och personal.
Min pojkvän flyttade vid nyårsskiftet vilket betydde att förutom studierna var jag mycket hemma hos honom för att hjälpa till med att städning och att fixa nya lägenheten. När allt var färdiggjort med lägenheten hann vi med många fina myskvällar samt kortspelarkvällar med bland annat hans syster och hennes vän.
Förutom alla myskvällar med pojkvännen njöt jag av familjens närvaro hemma, vi brukade ofta besöka en familj vi känner som är bosatt i stan för att se Brynäs spela hockeymatch. När vi skulle hem efter en hockeymatch fick jag ligga i bakluckan då vi hade bilen full med möbler som lillebror skulle få till hans födelsedag. Mamma min fyllde även år denna månad och det firades såklart
Jag umgicks även med mina vänner - jag och Linnea gick våra promenader med och utan hennes fina hund Hampus. Vi började även vid den här tidsperioden prata om semesterplaner vilket vi båda skulle tycka vore jätteroligt. En kväll spelade jag discobowling med Linnea, Hanna och Stina - vilket var jätteroligt :)

Februari
I februarimånad började jag räkna ned dagarna till min tjugoårsdag som höll rum i mars. Jag invigde månaden med att sova hemma i Bomhus med min pojkvän för att ha det mysigt med familjen och spela det nya spelet guitar hero. Jag åkte även med familjen till Hälsingland för att gratta farbror samt hälsa på släktingarna.
Jag började här ledsna på vintern och såg fram emot en varm och härlig sommar med studieuppehåll, sol, bad och umgås med mina närmaste. Något mer jag blev less på var viruset i min dator som jag fick - tur som jag hade hann jag rädda mina bilder.
Jag och min vän Tessan träffades för en stanrunda där vi kikade på kläder och fikade på ett café och pratade om allt och inget. Likaså gjorde jag med vännen Hanna, Kajsa och Linnea också - jag har så fina och underbara vänner.
I mitten av månaden fick jag ett mycket trevligt och väntat samtal från Socialtjänsten då dem bad mig ta med personligt brev och komma på intervju - jag hade nämligen ansökt om att få bli kontaktperson. Några dagar senare efter detta samtal intervjuades jag vilket gick bra trots nervositeten och jag fick veta att dem skulle höra av sig till mig så fort en tjej som är yngre än mig blev tillgänglig. Jag blev såklart jätteglad över att jag ska få vara till stöd och underlätta någons vardag.
Det var även alla hjärtans dag som självklart firades tillsammans med min pojkvän, den dagen hade vi även varit tillsammans i ett år och elva månader vilket jag tyckte var jättemysigt.
När månaden började dra ihop sig var det dags för kursträff i Skellefteå, jag åker då tåg från Gävle till Sundsvall och sedan buss därifrån till Skellefteå. Förutom att hela resan blev försenad då tågen inte gick som dem skulle på grund av snön och olycksfall så missade jag min förbindelsebuss och allt blev jättekrångligt, till sist sa personalen på SJ till mig att jag inte kommer att komma fram till Skellefteå den dagen utan att jag får övernatta på ett hotell och åka vidare nästa dag, dock kunde jag inte gå med på det med tanke på att jag skulle till skolan - tillslut kom jag till Skellefteå, efter mycket om och men, flera timmar försenad. Sedan befann jag mig på Skellefteå Campus några dagar för kursträffen med klassen innan det var dags att fara hem till Gävle igen.

Mars
Denna månad startades med verksamhetsförlagd utbildning i tvåveckors-period på ett äldreboende med psykisk ohälsa. Efter dessa två veckor var det dags igen för studierna. Förutom detta så var det pojkvännen, nitnendo wii, mina vänner och serien The vampire diares som gällde :)
Den sjunde mars var min tjugoårsdag - födelsedagen var fin med trevligt sällskap och bra presenter, jag var nöjd med andra ord.Ett annat viktigt datum denna månad vad den fjortonde mars då jag firade tillsammans med min pojkvän vår tvåårsdag- min kärlek ♥
Våren var på insprång också - när dessa vårkänslor kom blev jag glad i hela kroppen, plötsligt när jag tittade ut genom fönstret en dag i slutet av mars så hade det snöat i all min förvåning efter några veckor med vår.
Jag, Linnea, Kajsa, Tessan och Anja - högstadiegänget, var hembjudna till Kajsa för en tjejkväll vilket var väldigt trevligt. Det blev en kväll fylld med minnen, skratt, prat, film, tacos och för att inte glömma var det Earth hour så vi släckte ned allt ljus i huset efter att ha sett en skräckfilm, bra gjort det ;)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0