Haparandaresan som sker om två veckor

Som ni ser i nedräkningen vänster sida återstår det fjorton dagar till avresan mot Haparanda som förövrigt kommer ta lite över tretton timmar att resa. Varför jag ska åka ända dit är för att jag ska utföra min verksamhetsförlagda utbildning, d.v.s praktik, där. I fem veckor kommer denna verksamhetsförlagda utbildning pågå och jag kommer därför bosätta mig där i dessa veckor, plus att det blir några dagar till då jag lär åka dit några dagar innan jag börjar VFU´n samt att jag åker hem dagen efter jag slutat VFU´n.
Bostaden för dessa fem veckor är hos studiekamraten och min vän Nadja, utan tvivel kommer vi få fem minnesvärda och roliga veckor. Självklart hoppas jag även på att få en lärorik och givande VFU-period.

Jag åker dit den femte mars och anländer tillbaka till Gävle den nionde april på kvällen. Något som känns oerhört trist är att jag kommer missa min födelsedag och även min och älsklingens treårsdag. Detta kommer naturligtvis firas ändå - födelsedagen ska firas fjärde mars, dagen innan jag åker. Vår treårsdag kommer vi fira tillsammans när jag kommer hem och jag längtar redan tills vi ska fira den. Dagen då vi har treårsdagen kommer vi naturligtvis "träffas" på något vis, såsom Skype för att sakna varandra extra mycket och berätta hur mycket han betyder för mig vilket är oerhört mycket :) ♥

Det är hårt att bli vuxen men så är läget iallafall, det kommer bli otroligt jobbigt att inte träffa min pojkvän på över fem veckor. Trots allt är det nyttigt att sakna varandra och tänk så underbart det blir att träffas igen när jag kommit hem. Det kommer bli glädjefullt :) Man ska alltid tänka ur ett positivt perspektiv.
Då vet ni nu varför jag har en nedräkning för avresa till Haparanda.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0