Del 1: Årsresumé 2011

Eftersom jag år tvåtusentio gjorde en årsresumé tänkte jag även påbörja en resumé över det gångna året tvåtusenelva.

JANUARI.
Mitt första inlägg år tvåtusenelva var den andra januari då jag så glatt välkomnade året i hopp om positiva besked och att det skulle bli ett kanonbra år. Jag måste då tillägga att det varit en del händelser jag så glatt kan tänka tillbaka på, men andra mindre bra som jag hoppas tvåtusentolv erbjuder.

Trots hoppet om ett gott och positivt kommande år inledde jag detta år med att vara sjuk. Dock blev det en massa vila för att piggna på mig inför kursträffen i Skellefteå med klassen då jag läste Psykiatrisk omvårdnad. Det blev de närmsta dagarna en del pluggande, skype-samtal med Nadja och myskvällar med pojkvännen.

Eftersom våra släktingar från Luleå var på besök vid juletid blev det middagar och att umgås med dem hos mormor där dem övernattade. Nio dagar in i månaden var det alltså dags för kursträffen i Skellefteå där en heldagsresa väntades. Förutom föreläsningar, oppositioner, diskussioner och allt vad som gjordes under kursdagarna hade jag världsaroliga kvällar på campingen med Nadja och Marie, något jag idag saknar med tanke på hur vi alltid skrattade, flummade och hade roligt om kvällarna.

Några dagar efter det hade min kära mamma sin födelsedag som självklart firades med familjen, gäster och det traditionella restaurangbesöket. Naturligtvis blev det även mer studerande med nya kurser, nya uppgifter, nya diskussioner och allt vad som hör till. Bortsett från studierna blev det lite timjobb också på bland annat ställen där jag än idag kan timjobba på.
Jag fick ibland klämma in något roligt att göra då och då också, närmare slutet på månaden blev det en tjejkväll med Linnea, Tessan, Kajsa och Anja då vi åt på Helt enkelt, discobowlade och avslutandevis dansade loss på Slick natten lång.

Inte fick jag heller nog av bowling, jag och personen jag är kontaktperson till bowlade även vi och som gick förvånadsvärt bra den gången då jag lyckades få tio stycken strike under loppet på en timma. Inte nog med roliga aktiviteter blev det några shoppingbesök i Valbo köpcentrum med Daniel där vi bland annat köpte en plattv som vi än idag så nöjt kan titta på.

Andra trevligheter som bjöds på var bland annat myskvällarna med Daniel hos hans syter där vi ofta spelade kort, drack te och pratade en massa. Vi var även till skridskobanan för lite åkning vilket även måste göras i år eftersom det är både mysigt och roligt.

  
  

Bilderna är från januarimånad. De två första från julafton, den tredje på vinterpromenad med Smulan, fjärde från tjejkvällen, femte på skolan i Skellefteå och den sista på mig i pluggandes stunder.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0