Skellefteå - Kursträff med klassen

I min distansutbildning jag läser via umeå universitet; högskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnad sitter jag för det mesta vid datorn för att kommunicera via micken-/webbkamera med min PBL-grupp (en grupp vi är indelade i hela utbildningen där vi arbetar tillsammans ibland och ska lösa massa uppgiften m.m) eller studera på egen hand såsom individuella arbetsuppgifter och även seminarier med gruppen då även läraren är med.

Men ibland måste vi även åka på kursträffar för att se en del föreläsningar, skriva tentamen, redovisningar-/seminarier och såklart träffa läraren-/klassen. Idag är en dag då jag ska åka till kursträffenSkellefteå campus där min utbildning håller till, men som tillhör umeå universitet. Klockan 11:57 avgår tåget från Gävle tågstation och stannar i Sundsvall där jag har några minuter på mig att ta mig till buss 100 som går hela vägen till Skellefteå och längre tillochmed. 
Resan hade blivit så mycket tråkigare om inte min klasskompis Bea som jag möter i Sundsvall åker med mig, resan blir så mycket roligare och tiden rinner iväg snabbare. Det är ju trots allt en heldagsresa då vi kommer att komma fram till Skellefteå klockan 20:15 om allt går som det ska och även då ska vi åka taxi till stället där vi ska bo på.  







Vad som händer om dagarna i Skellefteå kommer jag skriva om varje dag men idag blir det som ni troligtvis förstår inga inlägg förrän ikväll när vi kommer fram till Skellefteå. Tur att vi har internet där vi bor :)


PS. Dagen började bra, jag klarade Socialpsykiatri-uppgiften från förra kursen, härligt det känns!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0