Skellefteå kursträff - Dag 1 & 2

Dag 1 - Skrev några inlägg under om hur min dag var igår här första dagen i Skellefteå och även hur den långa resan med Bea gick.


Dag 2 - Första natten
här i Skellefteå var inte den lättaste, det var lite svårt att somna på grund av nervositeten inför den första skoldagen som då var idag. Eller det var mest inför redovisningen jag och min grupp skulle ha som har väldigt nervöst. Plus att jag saknade min Daniel att krama om <3


Jag somnade minsann tillslut men vaknade vid kanske 02:30-tiden och trodde det var morgon för det var otroligt ljust och jag var i princip säker på att det var morgon. Dock var inte fallet så, det var bara att somna om jag jag vaknade sedan vid 06.00-tiden helt pigg och ville gå upp men låg och drog mig i sängen med datorn i en timma nästan. Jag kom aldrig in i den djupa sömnen där man verkligen drömmer och verkligen sover djupt utan jag sov oroligt inatt.



Efter att jag och Bea ätit frukost kom Nadja med bilen från Haparanda och vi åkte till busstationen för att möta upp Bella och Marie :) Nervöst åkte vi till skolan där vi klockan 10.00 började med lite smått introduktion inför dessa kommande kursträffdagar och därefter började alla grupper redovisa inför lärarna och klassen. Gudskelov så skönt det var när vi visat upp vårat arbete för de alla. Det kändes som en klump föll från magen och nu tänker jag njuta av dessa dagar som jag har kvar i Skellefteå och vara glad att redovisningen är över.



Efter lunch hade vi föreläsning som höll på ett bra tag och efter skolan slutat för dagen åkte vi tillbaka till stället vi bor på och även handlade mat och käkade middag. Efter lite skratt-/prat åkte jag, Nadja och Marie till Bella, alltså en ytterligare klasskompis, till hennes lägenhet här i Skellefteå och hälsade på i hennes superfina lägenhet, trevligt var det :) Ni vet de där PBL-grupperna jag pratat om som vi jobbar i? Det är alltså jag, Nadja, Bella och Marie som är i den gruppen och det är roligt att träffas IRL också :)
 

När vi åkte till boendet igen efter Bella-besöket så har vi suttit här och pratat; jag, Nadja, Bea och Marie. De ser tv just nu men jag knappar på datorn istället, kände för att blogga om vad dagen har erbjudit här i Skellefteå :)



Det blev en lång text men det är vad som hänt idag, dock mest i helhet bara. Nu hade jag tänkt skriva utvärderingen i processdagboken på skolans sida lite snabbt, vill ha det bortgjort också.



Godnatt på er.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0