Att leva med depression i tonåren

Tjenixen på er! En cykeltur blev det för mig vid elvatiden imorse från älsklingen hem till mig. Det var lite tungt att cykla den biten när man var trött och det småregnade lite och för att det är måndag och skolan väntade hemma ;) Haha. Som ni kanske förstår ville jag hellre vara kvar hemma hos min älskling och fortsätta sova.

Väl hemma iallafall satte jag mig i princip direkt med PBL-gruppen och vi började lösa första gruppuppgiften. Det flöt på och nu ska jag läsa på lite om depressioner i tonåren för att imorgon fortsätta med att lösa uppgifterna. Att läsa om barn-/ungdomar som lever i psykisk ohälsa eller i andra problemområden är rätt tungt att läsa om, men visst är det intressant också.

Så nu är det dags för mig att borra ner huvudet i kurslitteraturen och läsa lite om depression i tonåren bland annat.

 
Mina "bästa vänner" för tillfället; kurslitteraturen, haha.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0