Verksamhetsförlagd utbildning dag 1 och dag 2

Hejhej

Första dagen var alltså igår på min praktikplatsFleminggatan. Det är ett slags äldreboende (eller snarare särskilt boende för äldre) med mer inriktat mot psykiska sjukdomar, funktionshindrande, utvecklingstörningar och liknande problematik. Dock är det olika från avdelning till avdelning, men där jag befinner mig så är det mest det som gäller och lite till. 

Igår fick jag först och främst träffa min handledare som är hur snäll som helst, fick sedan arbetskläder och en visning runt hela boendet vilket är några hus, det är ett himla stort boende.
Jag fick träffa personal och kunder (patienter, men på detta ställe kallas de för kunder).
Jag fick nämligen prova på att göra det man gör på ett äldreboende och även med personer som mår t.ex. psykiskt dåligt, somatisk problematik, inte kan äta eller gå själv, förflyttningstekniker, omvårdnad och mest få en inblick och information om arbetsplatsen. Det blev även en prommis med min handledare och en kund :) 
Första dagen var mina tider mellan 14:00-21:45.


Dag två
var idag och den påbörjade klockan 07:00 imorse och slutade 16:00 men fick sluta en timma tidigare. Idag har jag även idag fått göra det man gör när man jobbar på ett sånt ställe, alltså göra det personalen gör i princip. Det blev även två promenader med två olika kunder i det kalla vädret. Sedan ville en annan kund åka på en biltur fram och tillbaka till Bomhus och det gjorse vi tillsammans med min handledare :) Föjde även med och kikade på sjukgymnastiken!


Jag kommer inte gå in på detalj vad vi gör eller vad som sker på arbetsplatsen mer än så här, så nu har jag skrivit lite allmänt om mina två första dagar på Fleminggatan.




Imorgon är det en ny dag och nu tänkte jag ladda om batterierna!
Puss / Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0