En ledig dag full med slapphet, tv, dator osv :)

Hejhallå

Idag har som sagt varit en lugn och slappdag. Det tycker jag varit skönt efter praktikdagarna. Jag har aldrig arbetat/praktiserat inom just det där området förut. Klart det är tungt att se äldre ligga i sina sängar och ojjar för sina enorma smärtor i kroppen, sina obehagliga trycksår och inte kan röra/äta eller något själv. Det är att bara ligga och vänta in att få komma till himlen men samtidigt att vi ska ge en sådan bra vård och omvårdad för dessa enda in till slutet.
Men inte är det bara sånt deppigt man får vara med och se inte; alla roliga komentarer, de som uppskattar ens hjälp väldigt mycket, alla som är på sånt bra humör och är pratglada och vill gå på promenader med en gör ju självklart det mycket roligare :)

Det som står på bilden stämmer ju?! :p




Nog om det, imorgon väntar ännu en praktikdag full med nya händelser :) Idag har jag bakat kladdkaka och gjort en god smoothie. Det var huur längesen som helst jag bakade, det kan vara lite trevligt att göra det ibland :)
Nu alldeles strax är det middag, så vi hörs senare!

Dock inte mitt på bilderna men det blev nästan lika fint, hehe ;)
 



Puss / Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0