Den nya kursen; Veteskaplig metod och socialpsykiatri

Godmorgon på er allesammans.

Ni tycker nog det är himla ointressant att veta, men iallafall så pluggar jag nu. Vi har ju påbörjat en ny kurs i utbildningen nu som heter Vetenskaplig metod och socialpsykiatri. Jag sitter just i skrivandets stund och försöker lista ut vad uppgiften går ut på men jag tror dock det börjar lösa sig nu efter att Marie fick förklara för mig och Nadja :)

Den första uppgiften är en individuell examinationsuppgift där vi ska forska inom ett område och där vi får söka efter vetenskapliga artiklar på engelska, vilket inte gör det enklare. Kursen verkar iallafall svår men jag hoppas att jag verkligen klarar den för att slippa göra om den, uscha så jobbigt det skulle vara.

Nu ska jag ta mig in i en databas som heter PubMed och försöka lära mig att söka, haha. Hoppas det fungerar bra.

Skriver mer sen, puss / Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0