K-ö-r-k-o-r-t

  

Imorse klockan åtta skulle man senast vara på vägverket i Gävle för att fotas och skriva på papper. Därefter fick vi alla som var där gå in i ett rum med massa datorer där vi skrev teoroprovet för körtkort.  Jag kallar det kunskap och tur men ni får kalla det vad ni vill men jag klarade iallafall provet och fick godkänt på första delen av vägen till körkortet. Hur härligt kändes inte det då? - Jo, helt underbart.

Bilderna ovanför är knäppta precis innan vi klockan åtta imorse och nervositeten var på hög nivå vid den tidpunkten. Jag fick som en kick, en glädjekick av att jag fick godkänt och tänkte nu jävlar måste jag fixa uppkörningen så har jag körtkortet i eftermiddag.

Sagt och gjort, jag klarade även uppkörningen. Det gick hur bra som helst trots min enorma nervositet som ledde till skakningar, stress osv. Men jag klarade uppkörningen galant och jag är superglad för det.

 

Bilderna ovanför är knäppta precis innan min dubbel-körlektion jag hade innan uppkörnignen. Gudarnas vad det pirrade i kroppen på mig. Nervös var bara förnamnet, ett tag trodde jag faktiskt att jag behövde kräkas, haha.

Efter uppkörningen blev det till att lämna Sandviken med ett leedende på läpparna och åka in till Gävle för att berätta för nära och kära att jag klarade körkortsproven.

För att fira det så tog jag mig en bilrunda själv med radion påslagen till A-berg för att hämta pojkvännen (utan att han visste att jag tagit körtkort, jag sa när jag ringde att pappa skulle köra och jag följa med). Vi åkte tillbaka hem till mig där jag, pojkvännen, familjen och mormor fikade och jag fick present :D Jippi, ä-n-t-l-i-g-e-n uppnåt målet, nu har jag körtkortet !



Kommentarer
Postat av: Marie

Hipp hipp hurra! Grattis! :)

2010-06-24 @ 23:01:45
URL: http://chimairanblogg.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0