Dag 7 - Intensivutbildning; halkkörning

Då var tisdagens intensivutbildningen över. Idag var det halkkörning i Falun på schemat. Jag och tre andra tjejer delade bil med en lärare från trafikskolan. Jag fick börja köra och körde från Sandviken till Hofors där jag bytte med en annan tjej då det var hennes tur att köra och hon körde då enda till Falun. På halkkörningen började vi bland annat med att åka uppochned i en bil och "krocka" i en maskin som föreställde en bil.

När vi åkte bilen som skulle åka uppochnedfastnade den när vi hängde uppochned och bilen gick inte att vrida tillbaka vilket efter ett tag blev läskigt och huvudet bultade. En tjej blev panikslagen då hon för någon månad sedan var med om en trafikolycka med hade turen med sig att hon överlevde, men tillslut fick de igång det så bilen gick att vända tillbaka. Tur :)

Därefter fick vi alla fyra tjejer en varsin söt röd Opel som vi körde med på själva halkkörningen. Vi provade allt från att åka i halka i en S-sväng och panikbromsningar på olika underlag och hastigheter osv. Det var jätteroligt och gick bra för oss alla så vi åkte därifrån med ett leendeläpparna. Självklart körde de två tjejerna tillbaka till Sandviken som inte fick köra från Sandviken där trafikskolan ligger till Falun, så alla fick köra.

Halkbanan var superrolig och jag vill göra den fler gånger, vilket de andra tjejerna ville också. Jag som var så nervös innan den här dagen, det hade jag ju inte behövt med tanke på hur roligt vi hade det på banan :)


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0