Dag 5 - Intensivutbildning & lite studentskrivning samt det gångna året :)

ÄNTLIGEN så var halva intensivutbildningen avklarad, nu är det bara resten av halvan kvar innan det är dags att boka teoriprov-/uppkörning. Idag stängde trafikskolan kvart över tolv så det blev en tidig dag idag vilket är skönt. Vid kvart i nio-tiden var jag där och pluggade bara teori dessa timmar de hade öppet.

___________________________________________________________________________________________

STUDENT!

Hemvägen från trafikskolan tog en ganska lång tid, vet ni varför? - Jo, det är ju studenten så det var mycket bilar ute på vägarna, speciellt i stan såklart.
Tänka sig att det är ett helt år sedan jag och min klass HP3A tog studenten, precis ett år sedan. Vid denna tidpunkt hade vi redan sprunigt ut och åkt bil runt i stan, det var roligt. Därefter väntades firande hemma hos mig, oooh så tiden går fort ibland alltså. För fort? - Hm, ja ibland så.

Men då är frågan, vad har jag hunnit med på ett år efter studenten då? - Jag har hunnit med ett litet sommarlov direkt efter studenten för att vila min skoltrötthet, njuta av sommarvärmen och ha kul med min fina pojkvän och vännerna.
Jag och Linnea åkte även med den 300 meterslånga båten Color magic samma sommar som studenten togs. Vi hälsade på hennes syster som jobbade där och flög då alltså till Norge för att kliva på båten som gick därifrån till Tyskland där vi hoppade av och kikade runt innan hemresa igen. Rolig-/minnesvärd resa :)
Jag och Linnea har ju även hunnit boka en kreta-resa som vi gjorde för någon enstaka månad sedan! :) Vi åker i september.

Jag har även hunnit med att studera ett år distans via umeå universitet där jag läser psykiatrisk omvårdnad. Intressant och lärorikt är förnamnet för det året som gått nu. Jag har inte bara lärt mig i det teoretiska inom området psykiatri och dess medföljde. Utan jag har vuxit som människa själv och det är väldigt bra. Inte nog med det har jag även praktiseratpsykosavd. på psykiatrin och det var minsann lärorikt det med. Kursträffar i Skellefteå har vi ju haft fyra styckna av också, det får inte glömmas. Mer än så tänker jag inte gå in men året för mig har varit lärorikt.

Jag tänker då inte glömma att skriva att jag har superbästaste vänner och att jag älskar min pojkvän mer och mer och det tänker jag alltid göra :)

.. Ja och just det, jag har ju blivit kontaktperson också. Härligt härligt.

Vad har hänt mer då? - ja ni, det är mycket. Men jag tänker hålla den privata sidan av mig för mig själv så ni får nöja er med det jag skrivit nu för det blev långt nog :)








Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0