Dag 2 - Intensivutbildning

Dag tvåintensivkursen är nu avklarad, det var inte allt för längesen jag kom hem och att kliva innanför dörren är guld. Gud så trött jag är om kvällarna av att gå upp halv sju, åka med bussen tjugo över sju från Bomhus till stan där jag byter buss till 41:an till Sandviken där jag hoppar av i resecentrum och promenerar till trafikskolan där jag kommer ungefär kvart i nio.
Klockan nio börjar jag plugga teorin och det gör man hela dagen (glömt inte, i-n-t-e-n-s-i-v-t), förutom när man har kör-/teorilektion eller den lilla kortis lunchen på ca en halvtimma fram till kvart i sex på kvällen då trafikskolan ska börja stänga ned för dagen och jag promenerar till resecentrum vilket  tar kanske en kvart kan jag tippa på. Bussen går till stan, samma visa såklart, och sedan byta buss i stan till Bomhusbussen.

Idag gick körlektionerna bra och de var rätt roliga. Jag fickparkerade två gånger för första gången faktiskt, nervös var bara förnamnet när trafikläraren berättade att jag ska fickparkera. Men som allt annat lär man kunna det också, men inte var det så farligt. Det gick bra på mina båda fickparkeringar och ingen skada skedd, jippi.

Imorgon är det ännu en till dag full med teori-/körning så det kommer ju som sagt i tidigare inlägg bli blogginlägg förrän på kvällen.



Nu ska jag ner och ta en kvällsmacka och bara ta det lugnt resten av kvällen, härligt. Kanske tillochmed ett till blogginlägg kommer ;) Håll utkik.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0