Skellefteå dag 1 (igår)

Tjenatjena!

Igår vaknade jag av nervositeten kl 06.30 cirka. Jag gjorde mig iordning och packade ihop det sista i och fick skjuts till tågstationen vid 11:15 då mitt tåg skulle gå 11:57. När vi kommer till station visar det sig att tåget är försenat till 13:35, surt tänkte jag då jag missar anslutningsbussen i Sundsvall till Skellefteå och Bea får åka den själv.
När vi började närma oss tågets avgång från Gävle visar det sig att 14:15 blir den nya tiden, det var svårt att komma in till Gävle för tåget då det var först lite på pga av vädret och sen skedde en olycka på ett spår. Jag och mormor åkte hem till mormor och tåg en mellanmål eftersom det var ett tag innan tåget skulle gå.

När vi kommer tillbaka till tågstation och jag är så glad att det endast är en kvart kvar innan tågets avgång visar det sig att den nya tiden var 14:45. Sen blev det en liten ändring, 14:50 och sen kom faktiskt tåget :) Efter mycket om och men så gjorde den det. Dock avgick den från Gävle vid 15:05 cirka.

Väl på tåget och jag är så glad att jag är på väg..äntligen liksom! Och vad tror ni en som jobbar på SJ-tåget berättar för mig? : Jo tyvärr så måste du övernatta i Sundsvall för det kommer inte gå någon anslutningsbuss eller så till Skellefteå. Då blev jag skitarg, jag berättade att jag ska upp till Skellefteå idag för att jag har en viktig skoldag dagen därpå plus att vi betalat en hel resa för att jag ska komma fram idag. Eller ja alltså igår då! :)

Efter mycket om och men fick jag åka med den bussen jag skulle åkt med, alltså buss 100, men bara till Umeå och resterande två timmar till Skellefteå fick jag åka taxi, som SJ stog för.


Väl framme vid 00:15 på campingen sover Bea och Jessica redan. Jag somnade nog efter en halvtimme även fast jag var skittrött. På tal om trött, det är jag nu med, 06:30 stog klockan på imorse och cirka 30-40 min kommer Nadja för att hämta upp oss och vi åker vidare till första skoldagen här på kursträffen.

När jag kom fram till campingen inatt tänkte jag att för lite mer än 12 timmar sedan min resa började, hade inte tåget varit försenat först i Gävle några timmar och sen i Sundsvall i en timme hade jag varit framme 20:15. Det hade varit skönt :p


En bild på en liten del av skolan.



Nog om det, snart blir det skoldags! Ha en bra dag :)


Puss / Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0