Det är fel, så låt de vara barn så länge det går.

Hejhej

Det är något fel på blogg.se men nu kanske jag får skicka väg ett inlägg innan det står typ sidan kan inte visas eller nån annan jäkla error-sida. Idag har jag varit till bibblan, det var ett tag sedan nu, kanske tre veckor eller nåt :) Träffade även Kajsa idag igen efter bibblan, trevligt trevligt :) Blev en lång pratstund :D Väl hemma har jag slappat mest och fixat lite med lite saker och även promenixat med Linnea! :)

Såg även för ett tag sedan ett program (idag kl 20.00 på tv4+) med barn mellan typ 7-9 år som ville bli typ superstjänor, modeller och vinna skönhetstävlingarl. Jag vet fasen inte om det var mammorna som ville det mer än barnen själva. Så mycket smink de hade, lite kläder och fina håruppstättningar eller andra frisyrer.
Men nånstans tycker jag det är så fel, låt barnen få vara barn och mammornas energi och tid de lägger ner på att de små barnen ska bli supersnygga modeller kan de använda till att låta barnen vara barn så länge det går, låta de bestämma lite själv hur de vill se ut, jobba med och vad de gör på fritiden. Lägg ner energin på att hjälpa de i skolan och alla dess läxor. När de vuxit upp lite och vet att de vill bli modeller ska självklart mammorna stötta de i deras val, men i vissa fall i programmet verkade det som om de tvingade sina småbarn att noppa ögonbrynen, sätta på sig kläder som visar mkt hud (speciellt på tävlingarna) osv. Låt de vara barn, det blir bäst så.

http://www.tv4.se/1.1499715/2010/02/09/mammas_lilla_skonhetsdrottning  (Kika in här).

Jag ska iallafall låta mina barn i framtiden få bestämma vad de vill göra, se ut och jag kommer självklart stötta de i alla lägen.


Nog om det, nu ska jag kika på bloglovin


Pussen / Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0