Biomedicin

Tjenixen

Tisdag idag då, och det är ju likamed skola som vanligt. Det kanske låter som att jag inte tycker om min distansutbildning men det gör jag vill jag säga. Det är bara så att när vi läser en sån jäkla svår kurs med hur mycket konstiga ord, medicinska termer, sjukdomar inklusive sådana man aldrig hört talas om kan det bli lite jobbigt. Jag läser alltså biomedicinsk grundkurs för den som undrar. Typ alla resterande kurser är roliga, intressanta fast även de svåra men de kan jag lättare förstå mig på, alltså kursen som t.ex. psykiatrisk vård och omvårdnad osv.

Men jag är glad att jag klarat allt i utbildningen hittills, kommit så här långt och klarat av praktiken så jag är ändå glad hur svår denna jäkla kuurs är ^^ Man får göra sitt bästa och bättre går det inte.

Nog om det hörrni, nu ska jag återgå till att skriva om sjukdomen Anemi med PBL-gruppen, försöker nu komma på lite fysiologiska förändringar i samband med sjukdomstillstånd.


Ha det bra pussen / Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0