Jul-lista

 

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Helst inte

Bakar du något till jul? Vad?
Ja, bland annat: lussebullar, pepparkakor och pepparkakshus

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Utan då jag inte är förtjust i russin

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Både och, i år har vi både bakat och köpt

Knäck eller ischoklad?
Båda tror jag, dock föredrar jag nog ischoklad

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Ljushållaren är i träfärg med röda hjärtan på, i denna ligger massa röda och fluffiga "trådar" och även röda hjärtan samt röda ljus

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Båda uppskattas, men jag tycker det är mer personligt och roligt att få julkort i brevlådan

Vilka färger har ni till jul?
Rött, guld och vitt är det mesta

När julpyntar du hemma?
Ungefär 2-2½ veckor in i december

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nej, inte allt men några har det

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Belysning, glitter och julkulor

Har du ett färgtema i granen?
Rött och guld

Hur ser din julfrukost ut?
Bland annat hårdmacka med julskinka och senap på

Brukar du göra någon aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv?
Vi brukar göra lite av allt; promenad, sällskapsspel, Kalle anka och vi har haft som tradition att åka till Fjärran höjder för att bada

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Vi brukar köpa, dock dricker jag inte glögg då jag ogillar det

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Jag dricker inte glögg

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Jag dricker som sagt inte det, men russin brukar övriga i familjen ha i glöggen tror jag

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Mandarin-/apelsin tillhör julen litegranna så det är ett måste

Vilken är din favoritjulskiva?
Jag har ingen egentlig favorit, dock finns det många bra och traditionella låtar

Vilken är din favoritjullåt?
Jag har ingen speciell men jag gillar "All I want for christmas is you"

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Bland annat: julskinkan, hemmagjorda köttbullar, potatis, leverpastej och ägghalvor med någon röra ovanpå

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet.
Ingenting helt själv, mamma och mormor står för det mesta

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Utan russin eftersom jag som sagt var ogillar det

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Jag är inte förtjust i något av dessa

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Jag tror inte vi brukar ha det faktiskt

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Inget av dessa

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Jag har väl inte fått något julrecept vad jag kan minnas - dock tycker jag att dem gör julmaten och tillbehöret väldigt bra själva så dem inte behöver ge det till mig :)

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Ja, vi tittar på det varje år - det är ju en tradition

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?

Jag vet inte, hela allt:et tror jag

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Ibland, det kan hända att vi gör det

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Ja

Har ni tomte hemma?
När vi var små, men inte numera

Köper du julklappar till många?
Ja, det är några styckna

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Till alla :)

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Det spelar inte mig någon roll, dock kan det vara med personligt att slå in det själv

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Färgglatt

Roligast att få i sin julklapp?
Det man önskar sig eller något personligt

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Mobil eller en systemkamera


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0