Den hemska upplevelsen inatt

Det där hemska jag skrev om att jag såg inatt var kanske kring halv fem tiden inatt. Jag och tjejen jag jobbar natt med i helgen åkte minibussen på väg till det andra boendet för extra tillsyner på några som bor där. På vägen bredvid tyckte vi att vi såg något men vi uppfattade inte riktigt vad det var utan trodde faktiskt att det var en papperkasse för det såg det ut som. Dock var det inte någon kasse, utan en kanske 17årig flicka sittandes mitt på gatan ihoprullad, helt söndergråten och en kort klänning samt en spritflaska som var halvfull som stog bredvid henne. 

Det var inte bara vi som stannade för att försöka prata med henne, det gjorde även en bil som var nästintill på att köra över henne för att han också trodde det var en papperskasse. Polisen var påkallad och de kom ganska så smabbt. Jag och tjejen jag jobbar med satt bredvid henne på vägen och försökte fråga henne hur hon mådde och om hon ville följa med oss i bilen till boendet och värma sig för hon frös väldigt mycket ocxh att polisen kunde komma dit, men inget svar fick vi. Hon satt bara där och kollade rakt ner i marken med sina söndergråtna ögon och helt tom i blicken. Hon öppnade inte ens munnen till polisen när de kom. När vi alla och även polisen försökte få henne att berätta vem hon var, hur det har blivit sådär osv fick hon följa med i polisbilen, och poliserna tackade oss alla så snällt. 

Det var så hemskt att se en sådan ung flicka sitta mitt på vägen helt förstörd och full  i hopp om att en bil skulle komma och köra över henne. Hon satt med ryggen mot bilarnas riktning så hon skulle slippa se dom.

Jag vet inte om det låter hemskt för er, men synen var inte rolig kan jag säga, jag tyckte så synd om flickan. Vad vet vi, hon kanske hade blivit våldtagen, blivit sviken från sina vänner, har jobbiga hemförhållanden eller annat som gjort att hon mådde som hon gjorde. Jag har fortfarande inte kunnat släppa tanken när vi såg henne sitta där på vägen, hon såg så liten och hjälplös ut, precis som att hon verkligen tappat hoppet om allt. Hennes dag idag kommer säkerligen vara ganska jobbig. Jag är iallafall väldigt glad över att inget hände henne och jag hoppas att hon inte försöker göra om det och inser hur farligt det där är.



Och jag har bara mer insett att jag vill jobba och hjälpa människor, ingen är värd att må så dåligt att man vill göra något liknande.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jossan du gör det så bra... å tanken på att du kanske har hjälp den där flickan är en fin tanke...

2010-08-07 @ 19:39:46

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0