Morgoninlägg

Godmorgon

Lite småtrött är jag faktiskt men jag måste som ni nog förstår upp och sätta igång med studierna. Ibland är det faktiskt en nackdel att studera på distans. Jag kan intehjälpen man fick i skolan på gymnasiet direkt i klassrummet utan jag måste leta mig fram i lurslitteratur, fråga klasskompisarna eller mejla lektorn och hoppas på ett svar inom 24 timmar :p
Och det här med självdiciplin är ju som ni förstår aktuellt också med distansstudier, man måste ta sig i kragen och ibland kanske gå upp tidigt för att plugga och hinna med arbetet innan deadline. Men jovisst, distansstudier är ju till sin fördel också, ibland går det rätt bra att sätta upp ett eget schema hur man bill studera i veckan och det kan vara skönt att sitta och söka på internet om man behöver någon information till ett arbete eller så och även att bara få vara hemma och plugga är skönt, men faktiskt som många inte tror har jag märkt, är det svårt med att studera på distans. Så både nackdelar och fördelar finns det, och fler skulle jag kunna räkna upp men tyvärr måste jag ju ta mig i kragen nu och sätta igång med studierna.


Pusshej så länge :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0