Ingen vila, ingen ro

Första skoldagen denna vecka och jobbigt var det att gå upp imorse, sängen var alldeles för skön. Väl i skolan halv nio på morgonen skulle vi ha rättskunskap men icke sa nicke, läraren var i Sthlm. JIPPI, vi hade kunnat haft sovmorgon till tio över tio. Vi visste inte att det inte var någon lektion för att han hade mejlat på skolmejlen och den använder vi i princip aldrig eftersom vi inte behövt. Men så var det iallafall, så jag, Sofie och Josse satte hos  vid en varsin dator och gjorde lite skoljobb, eller Sofie spelade mest massa spel :D Haha! Sedan hann vi med lite kort också, som vi gör varje långa rast vi har varje dag.
Sedan var det svenska och inte mycket mer gjorde vi där än pratade lite och hade betygssnack. Plus att jag fick beröm över en dikt jag skrivit (ett skoljobb) och var en av två som lämnat in den av alla elever i klassen. Och vår lärare var tvungen att läsa upp den för klassen för hon tyckte den var bra, lite pinsamt för mig då. Applåd på det också.. Förstår inte grejen, jag skrapade ihop en flummig dikt på 20 minuter kanske haha! Inte ens min grej att göra sånt.
Jaja, nog om det. Sedan var det halvklass på handel där vi hade redovisning och fick sluta 20 minuter tidigare efter att alla redovisat klart :) Vi skulle redovisa om vår APU-plats och lite sådär och det är skönt att ha den klar nu. En sak mindre att tänka på inför studenten! YES!

Äntligen hemma nu, skönt kan jag säga. Men ingen vila ingen ro, här ska det sättas igång att pluggas på sammhällsekonomi på direkten. Håller också på att förhöra Sofie över msn på det ;P

Så det får bli ett inlägg senare för jag måste sätta igång nu.

Pusshej!

/ Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0