Student -09. 13 år i skolan och nu är jag klar!!

Hej bloggen, här kommer lite om studentdagen :D

Jag vet inte alls vart jag ska börja, men gårdagen var oslagbar! Jag ställde klockan vid halv fem på morgonen men vaknade vid 3 tiden så jag fick ca. 2-3 timmars sömn, men det var ju trots allt nervositeten som spökade i mig. Vid sju-tiden samlades vi i Boulognern för champagnefrukosten, dock var vädret lite regnigt då men det varför deppa för det?

Vid åtta var det dags för klassfotografering utanför Teatern, det var rätt drygt att gå dit från Boulogern för jag hade så jäkla ont i fötterna eftersom jag hade nya pumps på mig + att jag ahde allt det onda från barrundan kvar. Efter det tog vi oss iallafall till skolan där vi satt och fikade och pratade och skrev i varandras mössor. Nervositen var på sådan hög nivå att jag höll på att flippa ur. 

10.00 var det dags för tal av rektorn i aulan + lite sång från lärarnas sida och stipendiumutdelning. Efter det gick vi in till skolan och var såååå taggad! Vi öppnade fönstrerna och satte oss där och kikade påallt folk som samlades inför utsparken. När jag såg hur mycket folk som kom blev jag allt nervösare ;D Vi taggade till där och skrek oså innan det var dags för utsparken.

Och när det väl var dags gick vi ner för alla trappor som alla andra treor, vi ståg precis innanför dörren och skrek och taggade till och trängdes med alla innan det var var tur. När det var en klass framför oss bara innan vi skulle springa ut höll mitt hjärta på att hoppa ut, jag har nog aldrig varig så spänd i hela mitt liv :P Sen sprang vi ut och skrek och sjöng och livade om och träffade sen våran familj för att få grejer och skylten (pinsamt kort det var på mig haha) och knäppa kort. 

Efter var det dags för marschen med alla studenter och med en orkester längst fram. Tur att mamma tog med ett par vanliga skor för jag hade så fruktansvärt ont i fötterna! Vi gick runt med skyltarna och skrek osådär och när vi var tillbaka till skolan var det dags direkt att hoppa in i en cab som jag, tiina, josse och sofie skulle åka :D Det var jättekul ju :D Skrek o drack lite oså!

Efter det var slut åkte vi alla hem till var och en för att träffa främmandet och äta och presentöppning. Den bästa presenten av dom alla jag fick var nog mobilen :D wiiiii! jag som ville ha en mobil. Efter bara någon timme skjutsade pappa mig till nynäs där vi skulle samlas inför flak-åkningen. Vi var hos en i klassen och började dricka. Vi hoppade sedan på flaket och drog iväg (den åkte väldigt sakta :P) till en annan i klassen i bomhus, där vi åt, det var så goott. Sen åkte vi till Sätra där vi fick bål och efterrätt. Driicka driicka driiicka, ja det kan man säga att vi gjorde ^^ Sång var det gott om oxå. Just då var jag dyngsur och frös så jag skakade. Men det slutade regna sen som tur var! Senare drog vi vidare med flaket till strömsbro och drack mer hahah! Sång här med kan man säga ^^

Seen var det dags för krogen :D JIPPI .. Det var kuul! DAAANs var det gott om, vi dansade och shotade ända till dom stängde. Vi var förbi slick men kom inte in för det var 20, var på goya ett tag men drog till hang loose och där vare så kul :D På natten så hämtade pappa mig + Kajsa som jag mötte på hang loose. Väl hemma satt jag o snackade med älskling i telefon, men han tyckte nog att jag var dryg, haha, fullll!.. :P

Alltså det går inte ens att berätta i detalj hur det var, men det var iallafall en av dom lyckligaste dagarna i mitt liv och jag kommer aldrig glömma denna dag! Dock är dagen efter mindre rolig, förutom att man är bakis och har mördbultade fötter känns det så konstigt att aldrig mer få komma tillbaka till skolan med min klass och Lenas lektioner osv. Och en liten panikkänsla, jag är arbetslös :S Shit alltså!

Tack HP3A .. <3 Speciellt ett till mina girls, för ni är så braa <3 Hoppas ni alla tyckte studenten var rolig som jag tyckte.

FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FÖR VI HAR TAGIT STUDENTEN FÖR VII HAR TAGIT STUUDEENTEEN FYYFAN VAD VI ÄR BRA!!!!!!

Kan lägga in bilder men det får bli när jag kommer hem, är hos älskling :) Kika in på www.gd.se där kan man se lite från utsparken :)

/ Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0