Verksamhetsförlagd utbildning, dag 3

Hejsan

Denna arbets"dag" var lite annorlunda än den första och andra för jag fick nämligen praktisera hela natten lång på min praktikplats på psykosenheten. Det var väldigt lugnt på avdelningen fram tills en apparat började pipa då jag fick följa med en utav personalen in till jouren, dit det kommer akutfall. Då första patienten kom akut till jouren var klockan 02:55 och sedan ramlade det in tre patienter och vi blev kvar på jouren till 06:30. Eftersom det var akutfall som kom in var det en del tunga saker att se.

Efter allt lugnat sig på jouren begav vi oss in till avdelningen igen och sedan slutade jag 06:45. Gick då till bussen men fick sitta och frysa i en kvart innan den kom. Väl hemma däckade jag på direkten, fyfan vad trött jag var. Något jag kan konstatera är att jobba ett natt-pass är väldigt jobbigt, speciellt när man inte är van vill säga. Mina ögonlock blev allt tyngre med timmarna och fryssen blev jag. Att komma hem och lägga sig under ett varmt täcke var uppskattat.

Nu: Nyvaken, ska göra mig iordning om en liten stund och äta middag. Natt-pass inatt igen!

Pusspuss

/Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0