Verksamhetsförlagd utbildning, dag 10

Goddagens

Idag var det dags igen för VFU mellan 06:45 - 16:00. Jag hann vara med på rapporten och äta frukost med patienterna innan jag + en patient blev upphämtade på avdelningen av en personal från Källbäck.
Det är en verksamhet som inriktitat sig på återhämtningen utav unga vuxna med psykosproblematik. Det finns få rum att kunna sova/bo där och det är vissa som kan bo där längre tid såsom kort tid.
De tycker det är viktigt att försöka utveckla människor med psykoser att komma "tillbaka" till vardagen och aktivera sig såsom matlagning, sporta, städa och andra sysslor roliga som tråkiga.  Även att utveckla sig själv och känna sitt välbefinnande någorlunda bra.



Nog om det, jag var iallafall där och kikade på deras verksamhet och var med från ungefär 09:00 - 13:45. Förutom att fråga frågor och att man visades runt och det berättades saker om Källbäck så var de snälla att bjuda på lunch och jag promenixade med en tjej och vi hjälpte en gubbe som var lite vilsen i kolan och behövde hjälp till södertull :) Vi spelade även tv-spelet Buzz :D Första gången jag gjorde det faktiskt.





Blev skjutsad tillbaka till avdelningen igen sedan och jag kikade lite på film med några och samtalade lite innan jag fick gå hem tidigare för hon jag skulle gått med idag skulle gå hem då. Så nu är jag hemma iallafall och ska snart äta. Tänkte ta tag i kläderna som ligger i en hög också.... Orka?

Puss

/ Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0