Verksamhetsförlagd utbildning, dag 1

Hej hej.

Jag kom hem för bara en stund sedan, som ni kanske förstått har jag praktiserat idag på psykiatrin, på en psykosavdelning. Där man kan ha olika psykoser, bland annat schizofreni.

Förutom att man kände sig varmt välkommen utav den otroligt snälla och trevliga personalen var det intressant och väldans lärorikt.
Jag har fått lära mig saker jag inte visste innan, träffat patienter, varit social med mina "kollegor", pratat om min målsättning, min utbildning, planerat schema för dessa tre veckor och kikat runt på avdelningen och mer saker.
Kikade även in i ett bältesrum som jag tyckte var lite obehagligt, har aldrig sett en sådan i verkligheten utan bara läst om det. Det var ett vitt och inte så stort rum, två stolar stog i hörnen av rummet och en sjukhussäng i mitten med vitt lakan och vita bälten vid ben, mage och armar. Inget jag skulle vilja uppleva vill jag påpeka. Men det vill nog ingen iochförsig.

Sedan har jag även fått en nyckel och ett kort som passar in typ överallt på hela psykiatrin och jag fick även ett "larm" att ha på mig om något skulle hända på avdelningen t.ex om någon börjar slå mig eller nåt så kommer en rusandes personal :)


Nog med det, jag skulle jobbat mellan 14:00-22:00 idag men eftersom det var första dagen fick jag gå redan vid 18:00. Dessvärre börjar jag 06:45 imorgon, jag är ju ingen morgonmänniska så det lär bli jobbigt. Slutar sedan vid 16:00 och är ledig nästa dag så det är skönt :) I helgen kommer jag jobba natt och det ska bli spännande :)

Jag tror morgondagen blir spännande !! Men det får ni höra om imorgon.

Pusspuss

/ Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0