Juldagarna

Hej hallå och tjenamors!

Här kommer en liten och kort update på vad som hänt under dessa trevliga och mysiga juldagar, dock bara i det stora hela :)


Dan före dopparedan
Umgicks med min älskade Daniel en stund innan jag for hem för att välkomna mina kusiner, farbror och hans tjej hit till Gävle. Dom hade bilat enda från morgonkvisten tills på kvällen vid åttatiden. Det var jättekul att få träffa min kusin Isabella då vi har roligt tillsammans och umgås fööör lite (2 ggr/år). Isabella sov i mitt rum, min andra kusin Nicke sov i brorsans rum och resten sov över hos mormor :)

Jag och Bella spelade som vi alltid gör när vi träffas massa kort och babblar huur mycket som helst :) Vi hade lite svårt att lägga oss och sova då vi hade mycket att ta igen samt att vi skulle kliva upp tidigt dagen därpå. Men vad gör det? Vi hade kul och det är huvudsaken :)

Julafton
Äääntligen jul :) Jag, mamma, pappa, bror, kusin, kusin 2, mormor, morbror, morbror 2 och hans tjej firade julen så mysigt hos mormor. Vi kom till mormor vid elvatiden och var där tills kvällen :) Vi åt julmat, såg kalle anka och karl-bertil, promenerade allihopa typ, öppnade massa fina julklappar, hade det trevligt och mysigt och gjorde sånt som man gör på julafton :) Lyckad dag!




Juldagen
Denna dag sov jag och Bella ut, det behövdes då vi spelade kort och snackade inpå natten :) vid elva-tolvtiden ungefär promenixade vi till mormor där vi alla samlades igen för att fika och ha en trevlig stund tillsammans innan vi for på bio vid sexsnåret. Vi såg Göta kanal 3 och det var mys och den var väl rolig även fast jag inte sett 5-10 min på ettan och inget utav tvåan.
Efter det åkte mor och far hem och vi andra var hos mormor och fikade och hade en lugn kväll. Sen på kvällen vandrade jag och Bella hem till mig och avslutade våra kvällar som vi alltid gör, både lyckat och roligt :)

Annandag jul
Oh jisses vad mycket det blir skrivet nu i detta inlägg, tur att jag inte skriver allt vi gör för då hade det blivit så mycket längre.
Iallafall så denna dag blev det bland annat skridskoåkning för mig, bror och kusinerna. Det blev även till att umgås vi allihopa hos mormor och på kvällen blev det spelet "med andra ord" för mig, bror och kusinerna :) Vi gjorde mer också denna dag men nu får det räcka.
Det var då sista dagen vi träffades för imorse åkte dom hem till Luleå igen.




Så nu är jag tillbaka till bloggandet, skolan och vardagen igen efter allt julståhej :) Men iof ska man ju njuta av det nykommande året också :) Förresten får ni se bilder från juldagarna en annan dag så vi lagt in dom på datorn + att dom från Luleå skickat dom.

Nu: Fika med familjen, mormor och morbror för dom kom på besök.




Pussen

/ Jossa

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0