Dabbagamen Gudrun :)

Hej på er

Igår var jag ledig från VFUn, likaså idag och imorgon. Skönt med ledighet för det behövdes :)
Igår åkte jag iallafall en sväng med pappa till Brynäs zoo och skulle kika på en stackars ödla (dabbagam) som var sex år gammal och hennes namn var Gudrun :) Denna stackars ödla hade innan hon kom till Brynäs zoo haft ett kämpigt liv då hon blivit misskött utav sina ägare. Man ser dock inte så bra på bilden men hon är verkligen stor då dom matat henne med fel mat. När vi kikat på henne en stund bestämde vi oss för att hjälpa lilla Gudrun till ett bättre liv, vi skulle försöka få henne att aktivera sig i terriariumet och även att hon skulle få äta rätt/bra mat då hon behövde en viktminskning.
Vi tog henne hem och hon fick flytta in hos våran andra dabbagam Gubben som den så fint heter :) Dom gick inte ihop alls och bland annat bet varandra och var inte speciellt glada på varandra så vi var tvunga att åka tillbaka nästan på en gång för att lämna tillbaka Gudrun. Det var som en liten besvikelse! Vi som räddat hennes liv men var tvungen att ge tillbaka henne till zoo igen :(

Här är Gudrun (ni ska få se bilder sen som jag knäppte med kameran hemma när dom är inlagda på datorn då ser man världens skillnad på Gudrun och Gubben :)



Och det här är våran ödla Gubben


Jo det är ju en viss skillnad på dom, men andra kort kommer in på bloggen en annan dag.


Jag sov hos älskling igår också, myspys<3 Blev lite kortspel hos hans syrra Jennie också. Idag var vi till stan och tänkte bowla eller se en film på bion (avatar) men det slutade med att vi bara käkade på Buddy´s och kikade litegrann på stan innan vi åkte hem till mig :) Bowlingen var bokad hela dagen så det får bli en annan gång.

Det var ändå mysigt för det var julstämning på stan! Julmusik, snö, massa förvirrande folk som köper julklappar i sista sekunden, ljus överallt, julbocken plus att det var ca -17 grader ute och jag fröööös ihjäl nästan.

Nu ska jag kika på bloglovin. Pussen.

/ Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0