Andra advent

Tja på er igen

Jag känner mig lite som en zombie, hihi. Jag har ju sovit så skönt hela dagen men skulle inte ha nåt emot att sova hela natten också. Men det är jobb som står på schema inatt och samma tider som natten som var nu.

En arbetsdag/natt kan se så olika ut när man jobbar på en psykiatri, man vet aldrig vad som kommer att hända när man kommer till jobbet för att jobba ett pass. Det tycker jag är bra med psykiatrin, att slippa de där vanliga rutinerna på ett jobb och veta precis vad man ska göra varje dag och istället komma till ett spännande jobb där man inte vet vad som kommer att hända och man kan bygga upp en bra relation med sina patienter och se hur de förhoppningsvis går mot förbättringen i sitt mående.
Det är ett jobb jag absolut kan jobba med i framtiden. Att hjälpa anhöriga eller andra männsiskor överhuvudtaget som inte mår bra är något jag verkligen känner för, jag vill att så många som möjligt ska må bra och gör man inte det vill jag vara där för att stötta/hjälpa denne till det friska hållet.






Ja nu vet ni det också. Idag är det ju andra advent, myyysigt. Gud så nära julafton börjar komma nu, vilket är roligt och mysigt såklart men snön.. SNÖN!! Det är problemet, snön vill aldrig komma här i Gävle, nu får den sätta fart :)





Puss puss

/ Jossa


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0